لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۰

گزارش‌های ضدونقیض از شلیک گلوله‌های توپ به سپاهان شهر اصفهان


صحنه انفجار در سپاهان شهر اصفهان
صحنه انفجار در سپاهان شهر اصفهان

سپاه پاسداران گزارش‌های منتشره درباره ارتباط این نهاد نظامی با شلیک گلوله‌های توپ به شهر اصفهان را تکذیب کرد و گفته است که هیچ یک از واحدهای نظامی سپاه در روز چهارشنبه ۲۰ خرداد تمرین نظامی نداشتند.

سایت‌های خبری ایران از جمله تابناک و نسیم‌آنلاین روز چهارشنبه از اصابت دو گلوله توپ به مناطقی در سپاهان شهر اصفهان و مرکز این شهر خبر دادند که البته تلفاتی به همراه نداشت.

سایت «تابناک» به نقل از «برخی منابع خبری» که در گزارش به نام آنها اشاره نشده است، نوشت یکی از گلوله‌ها از قرارگاه شهید زین‌الدین سپاه اصفهان شلیک شده.

سایت «نسیم‌آنلاین» هم اظهارات حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی را بازتاب داده که گفته است شلیک گلوله‌های توپ نتیجه «اشتباه در تشخیص گراها» در جریان یک مانور نظامی بوده است.

وی با این حال عنوان کرده که مشخص نیست شلیک توپ‌ها از سوی کدام واحد نظامی بوده است.

اما در نهایت سخنگوی سپاه پاسداران و روابط عمومی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان گزارش‌ها درباره شلیک اشتباهی گلوله توپ از یگان‌های نظامی سپاه به سمت اصفهان را تکذیب کردند.

رمضان شریف، سخنگوی این نیروی نظامی به خبرگزاری ایسنا گفته است: «هیچ یک از مجموعه‌ها و واحدهای نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز نه تمرین نظامی داشته‌اند و نه هیچ گلوله‌ای شلیک کرده‌اند».

وی افزوده که «از انتشار دهندگان این خبر کذب به شدت گله‌مند هستیم».

روابط عمومی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان نیز در بیانیه‌ای عنوان کرد: «شلیک اشتباهی این گلوله توپ از سوی هیچ‌کدام از یگان‌های نظامی و پادگان‌های سپاه استان نبوده و هر گونه شایعه مبنی بر عاملیت یگان‌های نظامی سپاه استان در این حادثه تکذیب می‌شود».

با این حال این بیانیه و توضیحات سخنگوی سپاه ایران به علت انفجارهای روز چهارشنبه در اصفهان اشاره‌ای نمی‌کنند.

ایرنا می‌نویسد که احتمال داده می‌شود شی انفجاری، «گلوله خمپاره» بوده باشد که از «مکان نامعلومی» به سمت سپاهان شهر اصفهان پرتاب شده باشد.

به نوشته این خبرگزاری، انفجار این شی در سپاهان شهر اصفهان «چاله‌ای به عمق ۳۰ سانتیمتر و قطر ۸۰ سانتیمتر ایجاد کرده، اما به کسی آسیب وارد نشده است».

ایرنا در نهایت به نقل از «یک منبع آگاه در ارتش جمهوری اسلامی» گزارش داده که «چند تیم تحقیقاتی در حال بررسی این واقعه هستند و نتیجه از سوی معاونت اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام می‌شود».

XS
SM
MD
LG