لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۶

عفت مرعشی: حکم مهدی «تقلب و پدرسوخته‌بازی» است


عفت مرعشی، منبع:تسنیم
عفت مرعشی، منبع:تسنیم

عفت مرعشی، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی و مادر مهدی هاشمی رفسنجانی، حکم دادگاه جمهوری اسلامی عليه پسرش را «تقلب و پدرسوخته‌بازی» توصيف کرده است.

خانم مرعشی، يکشنبه ۳۱ خرداد، در پاسخ به پرسش خبرگزاری تسنيم که «نظر شما درباره حکم مهدی هاشمی چيست؟»، گفته است: «حکم آقای هاشمی يعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته‌بازی.»

همسر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ايران تاکيد کرده که حکم صادر شده برای پسرش «حکم نيست».

يک روز پيش از اين سخنان عفت مرعشی، غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه اعلام کرد که حکم ۱۰ سال زندان مهدی هاشمی، در دادسرا و در مرحله اجرای احکام قرار دارد.

آقای محسنی اژه‌ای همچنين گفت که حکم مهدی هاشمی در مرحله تجديدنظر سنگين‌تر از قبل شده و از ۱۵ سال به ۲۵ سال افزايش يافته، اما بر اساس قانون جديد مجازات اسلامی وی بايد ۱۰ سال را به زندان برود.

حکم نهايی مهدی هاشمی روز ۲۱ خرداد اعلام شد که بر اساس آن، آقای هاشمی به اتهاماتی مانند اختلاس، ارتشا و جرايم امنيتی محکوم شده است.

به گفته سخنگوی قوه قضائيه، آقای هاشمی در دادگاه ابتدايی به ترتيب برای اتهامات اختلاس توام با جعل، ارتشا و جرايم امنيتی به ۷ سال، ۵ سال و ۳ سال، در مجموع ۱۵ سال زندان محکوم شده بود اما دادگاه تجديدنظر اين احکام را به ۱۰ سال زندان برای اختلاس، ۱۰ سال زندان برای ارتشا و ۵ سال زندان برای جرايم امنيتی افزايش داده است که در مجموع ۲۵ سال می‌شود.

با اين حال بر اساس قانون مجازات اسلامی تنها شديدترين مجازات اجرا خواهد شد که همان ۱۰ سال زندان است.

همسر اکبر هاشمی رفسنجانی کمتر در مسائل سياسی اظهار نظر می‌کند با وجود اين، معدود سخنان او معمولا جنجالی بوده‌اند. از جمله در سال ۱۳۸۸ که در هنگام برگزاری انتخابات دوره دهم رياست جمهوری، از مردم خواست در صورت «تقلب» در نتايج «به خيابان‌ها بريزند.»

XS
SM
MD
LG