لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

«۴۰۰ جنگجو» کشته شده در سوریه در ایران به خاک سپرده شده‌اند


خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، روز جمعه اعلام کرد که ۴۰۰ نفر از نیروهای موسوم به «مدافعان حرم حضرت زینب» در داخل ایران به خاک سپرده شده‌اند.

این خبرگزاری روز جمعه، پنجم تیر، در گزارشی از مراسم خاکسپاری پنج نفر از اعضای «لشکر فاطمیون» که در جنگ مقابل گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا داعش در دمشق کشته شده‌اند، نوشت که تاکنون حدود ۴۰۰ نفر از «مدافعان حرم حضرت زینب» در نقاط مختلف ایران تشییع شده‌اند.

لشکر فاطمیون از جمله واحدهای نظامی شیعیان است که در سوریه مستقر شده و گفته می‌شود که اکثریت اعضای آنان افغان‌های شیعه مذهب هستند. با این حال گزارش ایرنا حاکی از آن است که این پنج کشته ملیت ایرانی دارند.

ایرنا در گزارش دیگر خود به مراسم خاکسپاری یکی از اعضای رسمی سپاه پاسداران در شهر تبریز می‌پردازد که او نیز در شمار «مدافعان حرم» بوده و در سوریه کشته شده است.

«مدافعان حرم» عنوانی است که به برخی از اعضای سپاه پاسداران، بسیج و در کل، نیروهای شیعه مذهبی نسبت داده می‌شود که در عراق و سوریه حضور دارند و هدف آنها دفاع از آرامگاه امامان شیعیان و فرزندان آنان عنوان شده است.

همچنین شهر قم نیز روز جمعه شاهد خاکسپاری سه نفر دیگر از «مدافعان حرم» بوده که خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، ملیت آنها را پاکستانی اعلام کرده است. مراسم خاکسپاری این سه نفر با حضور آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی، نایب رییس مجلس خبرگان رهبری ایران برگزار شده است.

تسنیم می‌نویسد که قرار بود پیکر یکی دیگر از «مدافعان حرم» هم در این مراسم تشییع شود، اما گروه «حکومت اسلامی» یا داعش جنازه او را تحویل خانواده‌اش نداده است.

در همین حال روزنامه خراسان گزارشی از مراسم خاکسپاری دو نفر از «مدافعان حرم» در شهر ری منتشر کرده است.

این گزارش می‌گوید که نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران «سلام» آیت‌الله علی خامنه‌ای را به خانواده‌های این کشتگان ابلاغ کرده است.

XS
SM
MD
LG