لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۳

پیش‌بینی رئیس فدراسیون والیبال: محرومیت ایران از میزبانی بازی‌های مهم


رئیس فدراسیون والیبال ایران پیش‌بینی کرد که به دلیل ممانعت از حضور زنان در سالن‌های والیبال کشور، ایران سال آینده از میزبانی «بازی‌های مهم مانند فینال لیگ جهانی یا رقابت‌های جهانی در رده‌های مختلف سنی» محروم خواهد شد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، روز پنج‌شنبه، ۱۱ تیر، در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، با اشاره به ممنوعیت حضور زنان از سالن‌های والیبال گفت که فدراسیون بین‌المللی این ورزش درباره مسابقاتی که میزبانی آنها از سوی این فدراسیون «اعطا» می‌شود «قطعاً سخت‌گیری‌های زیادی اعمال می‌کند».

وی اضافه کرد: «به احتمال زیاد سال آینده میزبانی بازی‌های مهم مانند فینال لیگ جهانی یا رقابت‌های جهانی در رده‌های مختلف سنی را به ما نمی‌دهند و از این موضوع به عنوان یک عامل فشار استفاده می‌کنند.»

به گفته آقای داورزنی، درعین حال میزبانی بازی تیم‌های ملی کشورها در لیگ جهانی «به صورت اتوماتیک» به آنها داده می‌شود «مگر این که وضعیت خاصی به وجود بیاید»، مانند کوبا که «به دلیل شرایطی» فدراسیون بین‌المللی والیبال تصمیم گرفت بازی‌های خانگی این تیم در کشور دیگری برگزار شود.

به دنبال ممنوعيت‌ حضور زنان از سالن‌های ورزشی کشور، فدراسيون بين‌المللی واليبال سال گذشته ميزبانی تعدادی از مسابقات جهانی را از ايران پس گرفت.

در همین حال در چند ماه گذشته بحث بر سر حضور زنان در سالن‌های والیبال ادامه داشته و مقامات دولت حسن روحانی از تهیه آئین‌نامه‌هایی در این باره خبر داده بودند.

در نهایت اما شهيندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده در ریاست جمهوری، روز چهارشنبه، ۱۰ تیر، خبر داد که دولت به دلیل موضع‌گیری برخی از مراجع شيعه از پیگیری این موضوع صرف نظر کرده است.

رئیس فدراسیون والیبال روز پنج‌شنبه در ادامه سخنان خود با اشاره به «ذهنیت و اطلاعات نادرست» درباره فضای مسابقات بین‌المللی والیبال از مخالفان حضور زنان در این مسابقات خواست که برای تماشای بازی‌های تیم ملی به سالن‌های ورزشی بیایند و «خودشان همه چیز را از نزدیک ببینند».

آقای داورزنی با اشاره به مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی والیبال در خردادماه افزود: «نه کسی بددهنی کرد، نه توهين کرد، نه رفتار ناشايستی از کسی سر زد. همه آمدند و تيم ملی را تشويق کردند. حتی وقتی به لهستان سه بر يک باختيم.»

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی، از مراجع شيعه در قم، از جمله مراجع مخالف حضور زنان در وزرشگاه‌هاست.

در همین حال پس از انتشار گزارش‌ها از احتمال حضور زنان در مسابقه والیبال ایران و آمریکا، جمعی از اعضای انصار حزب‌الله روز چهارشنبه، ۲۷ خرداد، با اجتماع در برابر وزارت ورزش و جوانان خواستار جلوگیری از حضور زنان در سالن‌ها شدند.

این گروه پیش از این نیز تهدید کرده بود که «منتظر حضور خونین امت حزب‌الله» در روز ۲۹ خرداد برای «رویارویی با حضور زنان در ورزشگاه و نهی از منکر مسئولان وزارت ورزش» است.

XS
SM
MD
LG