لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۹

انفجار در مقابل کنسولگری ایتالیا در قاهره قربانی گرفت


ویرانه‌ ناشی از انفجار بمب مقابل کنسولگری ایتالیا
ویرانه‌ ناشی از انفجار بمب مقابل کنسولگری ایتالیا

انفجار بمبی قوی در مقابل کنسولگری ایتالیا در قاهره به مرگ یک نفر منجر شد. این حادثه‌ نخستین حمله به یک مکان دیپلماتیک خارجی از آغاز حملات جهادگرایان مصر علیه نیروهای امنیتی این کشور در دو سال اخیر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این انفجار ساعت ۶:۳۰ صبح شنبه، ۲۰ تیرماه، زمانی رخ داد که کنسولگری ایتالیا در قاهره تعطیل بود و هیچ یک از کارکنان در آن حضور نداشتند.

با این حال سخنگوی وزارت بهداشت و درمان مصر اعلام کرد که این انفجار یک کشته و چهار زخمی بر جای گذاشته است که دو نفر از قربانیان از نیروهای پلیس و سه نفر دیگر رهگذر هستند.

در واکنش به این انفجار وزیر خارجه ایتالیا در توییتر نوشت که کشورش مرعوب چنین رخدادهایی نخواهد شد.

پائولو جنتیلونی ضمن محکوم کردن این رخداد به شهروندان ایتالیایی اطمینان داد که هیچ یک از قربانیان حادثه ایتالیایی نیستند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که شبه‌نظامیان اسلام‌گرا از زمان کودتای ژنرال عبدالفتاح سیسی علیه محمد مرسی و سرنگونی او در ژوئیه ۲۰۱۳ حملات خود را شدت بخشیده‌اند، اما اغلب این حملات که به مرگ صدها پلیس و سرباز مصری انجامیده در صحرای سینا رخ داده است.

اما هنوز به‌ طور قطعی مشخص نیست که حمله امروز صبح مقابل کنسولگری ایتالیا را چه گروهی ترتیب داده است.

گزارش خبرگزاری دولتی مصر، منا، بیان می‌کند که بمب در یک خودرو جاسازی شده بود که در نتیجه انفجار آن، بخشی از ساختمان کنسولگری ایتالیا فرو ریخت، همراه با یک کیوسک چوبی پلیس که کاملا ویران شد.

کنسولگری ایتالیا در قاهره در نزدیکی دیوان عالی مصر و دفاتر دادستانی این کشور واقع شده است. کمتر از دو هفته قبل نیز دادستان کل مصر بر اثر انفجار یک بمب جاسازی شده در خودرو کشته شد.

خبرگزاری فرانسه اما در رابطه با انفجار امروز صبح مقابل کنسولگری ایتالیا می‌نویسد که دیپلمات‌ها از ماه‌ها قبل به پلیس هشدار داده بودند که احتمال دارد سفارتخانه‌ها هدف قرار بگیرند، اما مشخص نیست که نیروهای امنیتی مصر تحقیقات ویژه‌ای در این باره انجام دادند یا نه.

XS
SM
MD
LG