لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۹

«حمایت قاطع» رهبر اقلیت دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا از توافق با ایران


نانسی پلوسی، در کنفرانس خبری خود، یک کپی از توافق هسته‌ای با ایران را در دست دارد.
نانسی پلوسی، در کنفرانس خبری خود، یک کپی از توافق هسته‌ای با ایران را در دست دارد.

رهبر اقليت دمکرات در مجلس نمايندگان آمريکا می‌گويد که توافق اتمی با ايران، از «پشتيبانی قاطع» او برخوردار است و وی تلاش می‌کند تا حمايت ديگر نمايندگان را نيز به اين توافق جلب کند.

نانسی پلوسی روز پنجشنبه ۲۵ تير با توصیف توافق به دست آمده به عنوان «بهترين گزينه ممکن»، نسبت به تصويب اين توافق در کنگره آمريکا ابراز خوش‌بينی کرد.

کنگره ايالات متحده آمريکا از ترکيب مجلس نمايندگان و سنای اين کشور تشکيل می‌شود و اکثريت آن در اختيار نمايندگان جمهوریخواه است که با توافق به دست آمده مخالف‌اند.

با وجود اين و طبق قوانين آمريکا، باراک اوباما، ریيس جمهوری، تهديد کرده که رای منفی نمايندگان کنگره به توافق را وتو خواهد کرد هرچند طبق همين قوانين، دو سوم نمايندگان کنگره می‌توانند وتوی رییس جمهوری را بی اثر کنند.

با وجود اين و به گزارش رویترز، رهبر اقليت دمکرات در مجلس نمايندگان آمريکا در حالی که يک نسخه از توافق اتمی را در دست داشت، به خبرنگاران گفت که نسبت به حمايت کنگره از اين توافق خوش‌بين است.

بر اساس طرحی که پيش از اين در کنگره تصويب شد و به تاييد آقای اوباما رسيده، کنگره ۶۰ روز فرصت دارد تا توافق اتمی را بررسی و تاييد يا رد کند.

جان بينر، ریيس جمهوری‌خواه مجلس نمايندگان گفته که «کاملا روشن» است که اکثريت کنگره با اين توافق مخالف است.

توییتر جان بینر: «جمهوری‌خواهان هر کاری بتوانند می‌کنند تا جلوی توافقی که راه را برای ایران هسته‌ای هموار می‌کند، بگیرند».

XS
SM
MD
LG