لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۱

مشاور مهدی کروبی پس از بازگشت به ایران دستگیر شد


اسماعیل گرامی‌مقدم
اسماعیل گرامی‌مقدم

اسماعيل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و از مشاوران مهدی کروبی که در سال‌های اخير خارج از ايران زندگی می‌کرد، روز جمعه ۲۶ تير هنگام بازگشت به ايران دستگير شد.

به گزارش سايت سحام نيوز که اخبار نزديک به مهدی کروبی و حزب اعتماد ملی را پوشش می‌دهد، آقای گرامی‌مقدم پس از بازداشت مستقيما به زندان اوين منتقل شده است.

اين گزارش و نيز گزارش سايت کلمه حاکی از آن است که سخنگوی حزب اعتماد ملی در خارج از ايران بينايی چشمان خود را به طور کامل از دست داده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:39 0:00
لینک مستقیم

اسماعيل گرامی‌مقدم پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ و بسته شدن دفتر حزب اعتماد ملی از ايران خارج شده بود.

او در مجلس هفتم شورای اسلامی، نماینده بجنورد بود.

گزارش کلمه و سحام نيوز می‌گويد که آقای گرامی‌مقدم در اين مدت در هند و مالزی، تحصيلات خود را ادامه داد.

سرکوب‌ها و بازداشت‌های گسترده پس از انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ خروج تعداد زيادی از فعالان سياسی – اجتماعی و روزنامه‌نگاران از ايران را به دنبال داشت.

برخی از آنها مانند سراج‌الدین میردامادی و سعید رضوی‌فقیه در سال‌های اخير به ايران بازگشتند که البته بازداشت و زندانی شدند.

قوه قضائيه جمهوری اسلامی اعلام کرده است افرادی که در خارج از کشور در «فتنه» فعاليت داشته باشند، در صورتی که به ايران بازگردند، بازداشت و محاکمه و در غير اين صورت، به طور غيابی محاکمه می‌کند.

سخنگوی قوه قضائيه ايران اخیرا نیز از محکومیت پنج نفر از افرادی که در اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ يا به گفته او «فتنه» فعاليت داشتند، به زندان خبر داده است.

به گفته آقای محسنی اژه‌ای، برخی از اين افراد از خارج به ايران بازگشته بودند و برخی نيز در ايران سکونت دارند.

وی اشاره‌ای به نام و مدت محکومیت این افراد نکرد.

XS
SM
MD
LG