لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۱

اوباما: دیپلماسی قوی‌ترین راه برای ممانعت از سلاح هسته‌ای ایران است


باراک اوباما، ریيس جمهوری ايالات متحده
باراک اوباما، ریيس جمهوری ايالات متحده

ریيس جمهوری ايالات متحده آمريکا با استقبال از قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد در تاييد توافق اتمی با ايران، گفته که تصويب اين قطعنامه «پيام روشنی» است که نشان می‌دهد «ديپلماسی تاکنون قوی‌ترين روش ما برای اطمينان از اين است که ايران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد يافت».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما روز دوشنبه ۲۹ تير با اشاره به آنچه «اجماع گسترده بين‌المللی» در حمايت از اين توافق خوانده است، گفت که «فرض کاری»اش اين است که «کنگره هم به اين اجماع توجه خواهد کرد».

کنگره آمريکا که اکثريت آن در اختيار جناح رقيب ریيس جمهوری است، می‌تواند توافق اتمی با ايران را تاييد يا رد کند.

استقبال باراک اوباما از قطعنامه شورای امنیت

​ دولت اسرائيل که از حمايت زيادی در کنگره آمريکا برخوردار است، اعلام کرده که اين توافق را به رسميت نمی‌شناسد و با آن به شدت مخالف است.

دولت باراک اوباما در روزهای گذشته تلاش کرده تا از نگرانی اسرائيل و تعدادی دیگر از کشورهای منطقه در اين رابطه بکاهد.

اشتون کارتر، وزير دفاع ايالات متحده، نيز روز دوشنبه به اسرائيل سفر کرد و گفت که اسرائيل «اساس استراتژی آمريکا» در منطقه است.

آقای کارتر در کنفرانس خبری مشترک با موشه يعلون، همتای اسرائيلی‌اش، گفت: «ما با هم کار می‌کنيم تا امنيت و آسايش خود را در اين منطقه پرآشوب حفظ کنيم».

وزير دفاع اسرائيل نيز بدون اشاره به اختلاف دو کشور بر سر توافق با ايران، گفت: «ما منافع و ارزش‌های مشترک خود را به بحث می‌گذاريم».

آقای يعلون افزود: «امروز فرصت داريم تا درباره وضعیت منطقه بحث کنيم. اين وضعیت هر روز تغيير می‌کند. پس ما بايد استراتژی خودمان را برای مقابله با چالش‌ها هماهنگ کنيم».

دیدار وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل

XS
SM
MD
LG