لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۳

نخست وزیر مالزی: قطعه پیدا شده متعلق به هوایپمای ام اچ ۳۷۰ است


نجيب رزاق، نخست‌وزير مالزی روز چهارشنبه ۱۴ مردادماه که کارشناسان بين‌المللی تاييد کرده‌اند که قطعه پيدا شده در جزيره‌ای در اقيانوس هند، متعلق به هواپيمای ام اچ ۳۷۰ است.

اين هواپيمای که متعلق به خطوط هوايی مالزی بود، بيش از يک سال پيش با ۲۳۹ سرنشين و خدمه ناپديد شد.

به گزارش رويترز، نخست‌وزير مالزی گفته است: «امروز ۵۱۵ روز است که اين هواپيما ناپديد شده است و امروز می‌بايست بگويم که تيم کارشناسان بين‌المللی به طور قطعی تاييد کردند که قطعه پيدا شده در جزيره رئونيون متعلق به هواپيمای ام اچ ۳۷۰ است».

نجيب رزاق تصريح کرد: «می‌خواهم به تمام کسانی که اين تراژدی بر زندگی آنها اثر گذاشته است اطمينان دهم که دولت مالزی آن چه در توان دارد به کار خواهد گرفت تا حقيقت اين حادثه را روشن کند».

به گزارش رويترز، پيدا شدن اين قطعه از بال هواپيما، نخستين نشانه از سقوط احتمالی هواپيمای مسافربری ام اچ ۳۷۰ در اقيانوس است، اما هنوز پرسش‌های زیادی در اين زمينه وجود دارد.

همسر يکی از سرنشينان اين هواپيما به رويترز گفته است: «هرچند که آنها يک قطعه را پيدا کردند اما اين پايان (مساله هواپيمای ام اچ ۳۷۰) نيست. آنها می‌بايست هواپيما و سرنشينان و همسرم را پيدا کنند».

هواپيمايی مالزی پيدا شدن اين قطعه از بال هواپيما را «موفقيتی گره‌گشا» درباره سرنوشت هواپيمای ناپديد شده دانسته است.

در بيانيه خطوط هواپيمايی مالزی آمده است: «اميدورايم و انتظار داريم که قطعات بيشتری از هواپیما پيدا شود تا معمای آن حل شود».

مقام‌های مالزی و استراليا که بخش اصلی جست‌وجو بر عهده آنها است، پيش از اين نيز تاکيد کرده بودند که شک ندارند هواپيما جايی در اقيانوس هند سقوط کرده است. اما از ماه مارس سال گذشته ميلادی، زمان گم شدن هواپيما، تا کنون، هيچ قطعه‌ای از آن پيدا نشده بود.

جزيره رئونيون متعلق به فرانسه، در نزديکی ماداگاسکار، بسيار دورتر از محل اصلی جست‌وجوی هواپيما قرار دارد. هرچند جريان آب ممکن است قطعات احتمالی را با خود به نقاط مختلفی برده باشد. اين قطعه هفتم مردادماه پيدا شد.

XS
SM
MD
LG