لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۰

گزارش‌هایی از کشته شدن «۳۰ غیرنظامی» در حملات ائتلاف عربی به یمن


سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ یمن تا کنون ۴۵۰۰ تن کشته شده‌اند
سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ یمن تا کنون ۴۵۰۰ تن کشته شده‌اند

برخی ساکنان و منابع پزشکی می‌گویند، در حمله هوایی هلیکوپترهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به روستایی در غرب یمن، پنجم مهر ماه، «دست‌کم ۳۰ غیرنظامی کشته شده‌اند».

مقام‌های عربستانی اما این خبرها را تکذیب کرده و می‌گویند «این داستان‌ها دروغ محض است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، برخی ساکنان و همچنین کادرهای پزشکی در روستای بنی زیلع می‌گویند هلیکوپترهایی که از مرزهای عربستان سعودی آمده‌ بودند، ابتدا در حمله‌ای هوایی ۲۵ غیر نظامی از جمله چند زن و کودک را کشتند.

این منابع می‌افزایند که هلیکوپترها پس از حمله نخست بازگشتند تا حمله‌ای دیگر را هنگام تخلیه زخمی‌ها توسط اهالی و کاردهای پزشکی انجام دهند؛ حمله‌ای که به کشته شدن سه تن از کارکنان اورژانس و دو غیر نظامی دیگر انجامید.

این «حملات» در استان حجه یمن در ده کیلومتری مرز عربستان رخ داده است.

یکی از ساکنان روستای بنی زیلع به خبرگزاری رویترز گفته است: «مردم از خانه‌های خود فرار می‌کردند و هلیکوپترها به دنبالشان می‌رفتند، بدون هیچ دلیلی دست به کشتار زدند.»

خبرگزاری سبا که حوثی‌ها آن را مدیریت می‌کنند گزارش داده است شمار کشته شدگان به دستکم ۲۸ تن و شمار زخمی‌ها به ۱۷ تن رسیده که حال شماری از آن‌ها وخیم است.

از سوی دیگر یک مقام مسئول در عربستان سعودی به خبرگزاری رویترز گفته است که ائتلاف عربی هیچ نقشی در حمله به این منطقه نداشته است.

این مقام مسئول افزوده است: «این خبر دروغ محض است، ما آن را رد می‌کنیم.» او تاکید کرده است که هیچ هلیکوپتر وابسته به ائتلاف عربی وجود ندارد که در این فاصله از مرز عملیاتی انجام داده باشد.

تا کنون چندین بار گزارش‌هایی از کشته شدن غیر نظامیان در حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی منتشر شده است.

مناطق مرزی یمن و عربستان سعودی نیز، در هفته‌های اخیر شاهد افزایش درگیری میان حوثی‌ها و نظامیان سعودی بود.

هفته گذشته شبکه العربیه نزدیک به عربستان سعودی گزارش داده بود که در جریان حمله شبه‌نظامیان حوثی به روستای الحثیره در منطقه جازان، دستکم ۴۰ تن از این غیر نظامیان کشته شدند.

گزارش‌ها در مورد حمله روز یکشنبه پس از آن منتشر شد، که عربستان سعودی از کشته شدن یکی از افسران بلندپایه خود در درگیری‌های مرز یمن خبر داد.

از زمان آغاز حمله ائتلاف عربی به حوثی‌ها در یمن، تا کنون حدود ۱۰۰ تن از نیروهای ارتش عربستان سعودی در مناطق مرزی با یمن جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ یمن تا کنون ۴۵۰۰ تن کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG