لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۱

معلمان بازداشت شده در امارات، همچنان در زندان به سر می‌برند


دادگاه ۲۲ معلم ایرانی که قرار بود روز دوشنبه ۲۰ مهر، در امارات متحده عربی برگزار شود، به تعویق افتاده و ۹ معلم مرد همچنان در این کشور زندانی هستند.

بر اساس گزارش ایسنا، از حدود یک هفته پیش، ۹ معلم مرد و ۱۳ معلم زن ایرانی به دلیل نداشتن «کارت کسب و کار، و مجوز کاری» در منطقه العین در ابوظبی بازداشت شده‌اند که معلمان مرد همچنان در بازداشت هستند اما معلمان زن با قرار کفالت آزاد شده‌اند.

خلیل‌الله بابالو، رئیس مرکز «امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور» در وزارت آموزش و پرورش ایران، روز یکشنبه گفته بود که ۹ معلم مرد نیز روز دوشنبه آزاد خواهند شد.

با این حال خبرگزاری فارس به نقل از «یک مقام آگاه» از «احضار ۱۳ معلم زن» و «امکان بازداشت آن‌ها» خبر داده است.

در واکنش به این گزارش خبرگزاری فارس، رسول پاپایی، معاون روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایسنا آن را «قویاً» تکذیب کرده و شکایت اداره کار منطقه العین در ابوظبی از این معلم‌ها را« بهانه‌تراشی» خوانده است.

به گفته آقای پاپایی، دولت امارات یک مجوز رسمی به سرپرستی مدارس ایرانی که زیر نظر سفارت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند، داده است و بر اساس این مجوز ایران در این کشور می‌تواند به مدرسه‌داری و فعالیت‌های آموزشی بپردازد.

وی اضافه کرده که «سال‌هاست معلمان ایرانی به همین شکل و با ویزای امارات در العین به تدریس پرداخته‌اند و مشکلی برای‌شان پیش نیامده است».

آقای پاپایی همچنین خبر داده که مسئولان آموزش و پرورش ایران در امارات با مسئولین قضایی ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

وزارت خارجه ایران روز یکشنبه ۱۹ مهر، با فراخواندن کاردار امارات متحده عربی در غیاب سفیر این کشور، خواستار «آزادی هرچه زود‌تر» این معلمان شده بود.

گزارش خبرگزاری فارس، حاکی از آن است که پلیس امارات متحده عربی این ۹ معلم ایرانی را روز چهارشنبه گذشته «با وضعیت بسیار نامطلوب با دستبند» بازداشت کرده است.

روز دوشنبه نیز یکی از معلمان مدرسه ایرانی العین به خبرگزاری فارس گفت که این معلمان در وضعیت «بدی» به سر می‌برند و موهای آن‌ها «تراشیده» شده است.

XS
SM
MD
LG