لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۹

«حمله تروریستی» با چاقو در متروی لندن سه زخمی برجای گذاشت


مردی در متروی شرق لندن در حالی‌که بنا بر گزارش‌ها فریاد می‌زد «این به خاطر سوریه است»، با چاقو سه نفر را زخمی کرده است. پلیس لندن پس از بازداشت مهاجم گفت اقدام او را «حمله‌ای تروریستی» در نظر می‌گیرد.

ریچار والتون، رئیس مرکز ضدتروریستی پلیس لندن، ۱۴ آذر ماه به خبرنگاران گفته است «ما این واقعه را به عنوان یک اقدامی تروریستی در نظر می‌گیریم».

پلیس با استفاده از تفنگ‌های بی‌حس‌کننده مردم مهاجم را بازداشت کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز جراحت یکی از زخمی‌شدگان شدید است و دو نفر دیگر زخم‌های سطحی برداشته‌اند.

یک روزنامه چاپ لندن، «ایوینیگ استاندارد»، گفته مرد مهاجم فریاد می‌زد «این به خاطر سوریه است». با این حال پلیس چنین چیزی را رسما تائید نکرده است.

روزنامه گاردین می‌گوید نیروهای پلیس هشت دقیقه پس از گزارش‌ها در مورد وقوع حمله در محل حاضر شده‌اند.

حمله عصر شنبه در متروی لندن، باعث شد تا حمل‌ونقل در خط مرکزی این مترو با تاخیر روبه‌رو شود.

تصاویر ویدئویی از بازداشت مهاجم به وسیله پلیس؛ مردی در واکنش به مهاجم فریاد می‌زند «تو مسلمان نیستی».

بریتانیا در حال حاظر به دلیل خطرهای ناشی از حملات احتمالی افراطیون، در حالت هشدار «شدید» قرار دارد؛ این هشدار و نظیر آن بازتاب‌دهنده این نگرانی در برخی کشورهای اروپایی در مورد رخ دادن حملاتی‌ست که ممکن است به دست افراطیونی انجام گیرد که از کشورهای خود در این قاره به سوریه رفته و بازگشته‌‌اند.

سه هفته پیش، در حملاتی گسترده در پاریس، ۱۳۰ نفر کشته شدند.

در ژوئیه سال ۲۰۰۵ میلادی انفجارهایی در مترو و اتوبوسی در لندن جان ۵۲ نفر را گرفت. حملات سال ۲۰۰۵ میلادی بدترین از این دست است که به وسیله افراطیون اسلام‌گرا صورت گرفت.

بریتانیا به تازگی به جمع کشورهای ائتلاف علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی» در سوریه پیوسته و جنگنده‌های آن کشور نیز حملاتی را علیه این گروه آغاز کرده‌اند.

وزیر دفاع این کشور در بازدید از سربازان بریتانیایی در پایگاه هوایی «آکروتیری» قبرس گفته است مشارکت در ائتلاف ضد «داعش» در سوریه، «خیابان‌های بریتانیا را امن‌تر خواهد کرد».

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، می‌گوید هفت مورد توطئه برای انجام حملاتی، در سال گذشته میلادی خنثی شده است. دست‌کم در یکی از موارد قرار بود مهاجم یا مهاجم‌های احتمالی از چاقو برای حمله به شهروندان استفاده کنند.

XS
SM
MD
LG