لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۴

فائزه هاشمی: اصولگرایان از رأی مردم نگران هستند


فائزه هاشمی
فائزه هاشمی

فائزه هاشمی، عضو حزب کارگزاران سازندگی، با تأکید بر اینکه اصولگرایان «از رأی مردم نگرانی دارند»، گفت که طبق نظرسنجی‌ها، در انتخابات پیش روی مجلس اصلاح‌طلبان «۷۰ درصد» و اصولگرایان «۲۰ یا ۳۰ درصد» رأی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خانم هاشمی روز دوشنبه ۱۶ آذر، در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بر هم زدن نشست‌ها و سخنرانی‌های اصلاح طلبان را نشان از ترس اصولگرایان و تلاش آنها برای «ایجاد فضای رعب و خمودگی» میان اصلاح‌طلبان دانست.

همچنین به گزارش خبرگزاری آنا، او اضافه کرد: «حسن این انتخابات این است که مجری و ناظر در انتخابات یکسان نیست یعنی دولت روحانی و شورای نگهبان به لحاظ خط فکری تفاوت دارند و کسی نمی‌تواند هر کاری خواست در صندوق‌ها انجام دهد».

خانم هاشمی با محتمل دانستن «رد صلاحیت‌های گسترده» کاندیداهای اصلاح‌طلب، افزود: «هرکس توانی دارد، باید بیاید و در انتخابات ثبت‌نام کند تا ما در ‌‌‌نهایت با کمبود کاندیدا روبه‌رو نشویم».

دو روز پیش از سخنان فائزه هاشمی، نیز محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، حمله به سخنرانی‌های اصلاح‌طلبان را نشان از «نگرانی» مخالفان از «پایگاه اجتماعی» آنان دانسته و گفته بود که «اصلاح‌طلبان با اتهام‌زنی رقیب میدان رقابت را خالی نخواهند کرد».

علاوه بر فائزه هاشمی، روز دوشنبه تعدادی از چهره‌های اصلاح طلب در سخنرانی‌های خود در دانشگاه‌های کشور به مناسبت روز دانشجو، بر وحدت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس مانند انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ تأکید کرده‌اند.

از جمله حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران، در دانشگاه تبریز گفت: «در سال ۹۲ با معجزه حضور مردم، کشور از پرتگاه نجات یافت و امروز باید پیگیر آرمان‌های خود باشیم».

غلامحسین کرباسچی دبیرکل این حزب نیز در دانشگاه امیر کبیر تأکید کرد که «باید به تفاهم ملی برسیم تا مسائل ملی کشور حل شود».

روز یکشنبه نیز مصطفی معین، وزیر علوم در دولت محمد خاتمی، در یک سخنرانی در دانشگاه اراک، ایجاد شورا‌ها و ستاد اصلاح‌طلبان را «اتفاق مبارکی» توصیف کرد.

وی از اصلاح‌طلبان خواست که در برنامه‌های انتخاباتی خود به «ظرفیت قوی جوانان توجه داشته باشند و زنان را برای حضور اثرگذار» در انتخابات ترغیب کنند.

ترغیب به حضور زنان در انتخابات در گفته‌های روز دوشنبه فائزه هاشمی نیز بازتاب داشت؛ او در سخنان خود کاهش تعداد زنان از ۱۵ نفر در مجلس پنجم به ۹ نفر درمجلس نهم را «فاجعه» خواند و تأکید کرد که باید تعداد کاندیداهای زن بیشتر شود و زنان نیز به کاندیداهای زن رأی بدهند.

فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی همچنین گفت که عده‌ای با «سوءاستفاده از مسئله نفوذ» قصد دارند «صداهای مختلف را خاموش» و «ناکارآمدی» خود را «توجیه» کنند.

سخنرانی فائزه هاشمی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در حالی برگزار شد که براساس گزارشها از سخنرانی ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی، در این دانشکده «ممانعت» شده بود.

براساس گزارش‌ها روز دوشنبه همچنین همچنین سخنرانی آذر منصوری و جهانبخش خانجانی، دو فعال اصلاح‌طلب، در دانشگاه شهید چمران اهواز پس از تجمع نیروهای بسیج دانشجویی و «حمله» آنان به آذر منصوری لغو شد.

پیش از آن نیز به سخنرانی عبدالواحد موسوی لاری،عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، در قرچک و همچنین سخنرانی آذر منصوری، عضو حزب اتحاد ملت، در دانشگاه آزاد یاسوج حمله شده بود.

XS
SM
MD
LG