لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۸

حمله افراد مسلح به یک پایگاه نیروی هوایی هند در مرز پاکستان


نیروهای مخصوص هند در یک پایگاه هوایی این کشور
نیروهای مخصوص هند در یک پایگاه هوایی این کشور

مقام‌های امنیتی هند گفته‌اند، افراد مسلح ساعات اولیه بامداد شنبه دوم ژانویه به یک پایگاه نیروی هوایی هند در ایالت پنجاب و در مرز پاکستان حمله کرده‌اند که دست کم دو نفر از مهاجمان در این حمله کشته شدند.

یک مقام بلندپایه امنیتی هند که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفته است: احتمالا مهاجمان عضو گروه «جیش محمد» بودند که لباس و یونیفورم‌های نظامیان هندی برتن داشتند.

کونوار پارتاپ سینگ، مدیر پلیس پتهان‌کوت در ایالت پنجاب گفته است، مهاجمان چهار یا پنج نفر بودند که ساعت سه و نیم بامداد به وقت محلی به این پایگاه حمله کردند.

این مقام پلیس پتهان‌کوت با اشاره به ادامه درگیری در پایگاه هوایی اضافه کرده است: دو نفر از مهاجمان در درگیری کشته شدند و مابقی در یک ساختمان پایگاه هوایی در محاصره قرار دارند.

یک مقام امنیتی دیگر به خبرگزاری فرانسه گفته است: نیروهای امنیتی توانسته با مهاجمان مقابله کنند و نگذارند که انها دست به خرابکاری گسترده زده یا به هوایپماهای جنگنده در این پایگاه آسیبی برسانند.

طبق این گزارش، به دنبال حمله به این پایگاه هوایی در پتهان‌کوت، در ایالت پنجاب وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

در همین زمینه، دهانجی موهانتی، سخنگوی وزارت دفاع هند به «سی ان ان» گفته است، دو مهاجم کشته شده در این حمله، شناسایی شده‌اند.

وی جزییات بیشتری در خصوص هویت افراد مهاجم ارائه نکرده است.

سخنگوی وزارت دفاع هند اضافه کرده است، چهار نفر از نیروهای امنیتی هند دراین درگیری مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاکستان و هند از زمان استقلال پاکستان تاکنون، دو بار بر سر منطقه کشمیر با یکدیگر جنگ کرده اند.

هند بارها پاکستان را به مسلح کردن نیروهای شورشی مسلمان در منطقه کشمیر متهم کرده است.

XS
SM
MD
LG