لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۰

سپاه پاسداران از «دومین شهر موشکی» رونمایی کرد


خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که علی لاریجانی از دومین شهر موشکی سپاه بازدید کرده است.
خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که علی لاریجانی از دومین شهر موشکی سپاه بازدید کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید: «دومین شهر موشکی» نیروی هوا – فضای خود را رونمایی کرده است. به گفته سپاه، این پایگاه‌های موشکی در عمق ۵۰۰ متری زمین ساخته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «دومین شهرموشکی» روز سه‌شنبه ۱۵دی با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی «رونمایی» شد.

این «شهر موشکی» تونلی است مشابه تونلی که سپاه در مهرماه گذشته خبر آن را منتشر و اعلام کرد که برای اولین بار اجازه تصویربرداری از آن داده می‌شود.

به گزارش تسنیم، در فیلم منتشر شده از بازدید علی لاریجانی از این پایگاه زیرزمینی موشک‌های مختلفی از جمله موشک بالستیک عماد با برد ۱۷۰۰ کیلومتر به عنوان جدید‌ترین موشک بالستیک ایران دیده می‌شود.

رونمایی از «پروژه موشکی جدید» سپاه پاسداران در زمانی صورت می‌گیرد که تنش در روابط ایران با کشورهای عربی منطقه بویژه عربستان سعودی پس از حمله به سفارت ریاض در تهران به اوج خود رسیده است.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه، در زمان اعلام خبر رونمایی اولین «شهر موشکی» در مهرماه، گفته بود که پایگاه‌های موشک‌های دوربرد ایران «در عمق ۵۰۰ متر زیر کوه‌های بلند» و «در همه استان‌ها و شهرهای» کشور «آماده مقابله با تهدیدهای دشمنان هستند».

آقای حاجی‌زاده افزوده بود: «این موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم».

پس از او هم، حسن کریم‌پور، مشاور عالی قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، از وجود «۱۴ دپوی زیرزمینی در عمق ۳۰ تا ۵۰۰ متری زیر زمین» در نقاط مختلف ایران برای نگهداری از سیستم‌های موشکی خبر داده و گفته بود که این پایگاه‌ها از دید دشمن در امان است و در صورت نیاز از آنها استفاده خواهد شد.

مشاور قاسم سلیمانی، در پنجم آذرماه، در توضیح کارکرد این دپوها گفته بود: «اگر از هر کشوری به سمت ایران یک موشک شلیک شود این مراکز به صورت اتوماتیک تمام مراکز مهم کشور حمله‌کننده را موشک‌باران می‌کند».

XS
SM
MD
LG