لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۸

دولت سوریه با کمک به شهرهای در معرض مرگ دسته‌جمعی موافقت کرد


کودکان در شهر سوری مضایا با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
کودکان در شهر سوری مضایا با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دولت سوریه با ارسال کمک‌های غذایی و انسان‌دوستانه به شهرهایی که ساکنان آنها بر اثر محاصره نظامی، در معرض مرگ ناشی از گرسنگی قرار گرفته‌اند، موافقت کرده است.

یکوب ال‌هیلو، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در سوریه، پنجشنبه ۱۷ دی گفته که این سازمان از تصمیم دولت سوریه برای ارسال استقبال می‌کند.

کمک‌ها قرار است ظرف روزهای آتی به این مناطق ارسال شوند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده که دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا حدود یک سال است که توسط شورشیان مخالف دولت و شهر سنی نشین مضایا نیز از تابستان، در تصرف نیروهای دولتی است.

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که کودکان در مضایا به خوردن برگ درختان روی آورده‌اند:

سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز اعلام کرده که در ۴۰ روز گذشته تنها در یکی از این شهرها، مرگ حداقل ۲۳ نفر را بر اثر گرسنگی ثبت کرده است.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد برخی از مردم و کودکان در مضایا از گرسنگی تقریبا به شکل اسکلت در آمده‌اند.

آقای ال‌هیلو گفته که ۴۲ هزار نفر در این شهر در معرض مرگ از گرسنگی قرار دارند.

جان حدودا ۳۰ هزار نفر نیز در فوعه و کفریا در خطر است.

سازمان ملل متحد درباره حدود ۴۰۰ هزار نفر شهروند دیگر سوری که در شهرهایی مانند دیر الزور و اطراف دمشق محاصره شده‌اند نیز نگرانی جدی دارد.

در نتیجه جنگ داخلی و بحران سیاسی سوریه در پنج سال اخیر، بیش از ۲۶۰ هزار نفر کشته، صدها هزار نفر مجروح و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

XS
SM
MD
LG