لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۹

«پنج پناهجوی ایرانی» در میان مظنونان حوادث شب سال نو شهر کلن


ایستگاه مرکزی قطار شهر کلن
ایستگاه مرکزی قطار شهر کلن

پلیس آلمان روز جمعه اعلام کرد که ۱۸ نفر از ۳۱ فرد مظنون به دست داشتن در حوادث شب سال نو در شهر کلن پناهجو هستند و ملیت پنج نفر از آنها نیز ایرانی است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه، ۱۸ دی، به نقل توبیاس پلات، سخنگوی وزارت کشور آلمان، گزارش داد که پلیس فدرال این افراد را به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله دزدی، حمله و یک مورد خشونت جنسی کلامی دستگیر کرده است.

به گفته وی، ۹ نفر از این افراد الجزایری، ۸ نفر مراکشی، پنج نفر ایرانی، چهار نفر سوریه‌ای، دو نفر آلمانی، یک نفر عراقی، یک نفر صربستانی و یک نفر هم آمریکایی هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که هیچ یک از این ۳۱ نفر هنوز مظنون به تجاوز و تعرض جنسی نیستند.

پلیس شهر کلن روز جمعه گزارش داد که ۱۷۰ مورد شکایت در رابطه با رخدادهای شب سال نو ثبت شده که ۱۲۰ مورد آن ماهیت جنسی داشته است.

به گفته مقامات کلن، گروه‌های کوچکی از میان هزار نفری که ظاهر آنها به اعراب یا اهالی شمال آفریقا شباهت دارد، مقابل ایستگاه مرکزی قطار این شهر به زنان حمله کرده‌اند.

این رخداد بازتاب گسترده‌ای در آلمان داشت، کشوری که در سال گذشته میلادی درهای خود را به روی پناهجویان باز کرد تا جمعی حدود یک میلیون و صد هزار پناهجو وارد خاک آن شوند.

دولت آلمان تاکید داشته که این یک اقدام برنامه‌ریزی شده بوده و این که بیش از ۹۰ تعرض و یک تجاوز جنسی در یک شب و یک محل نمی‌توانسته اتفاقی باشد.

توبیاس پلات عنوان کرده که مقامات آلمان مشغول تحقیق در رابطه با ارتباط احتمالی میان تعرضات جنسی مشابه در دیگر شهرها هستند.

پلیس سوئد نیز اعلام کرده که دست‌کم ۱۵ زن جوان در شب سال نو میلادی در شهر کلمر مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.

XS
SM
MD
LG