لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

انفجار در استانبول چندین کشته و زخمی برجای گذاشت


حضور پلیس در محل پس از انفجار بمب در استانبول. ۱۹ مارس ۲۰۱۶.
حضور پلیس در محل پس از انفجار بمب در استانبول. ۱۹ مارس ۲۰۱۶.

خبرگزاری‌ها روز شنبه ۲۹ اسفند از انفجار بمبی در یک محله شلوغ و تجاری استانبول خبر دادند که دست کم پنج کشته، و ۳۶ زخمی برجای گذاشته است.

عامل انتحاری این انفجار یکی از کشته‌شدگان است.

بر اساس اعلام وزیر بهداشت ترکیه، ۱۲ تن از مجروحان این انفجار، شهروندان خارجی هستند، و گزارش‌های دیگری حاکی است که در میان مجروحان سه شهروند اسرائیلی هم گزارش شده‌اند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که این انفجار عامل این انفجار یک بمب‌گذار انتحاری بوده و محل انفجار، خیابان استقلال در بخش اروپایی شهر است.

خیابان استقلال از خیابان‌های تجاری پررفت‌وآمد این شهر است. پلیس استانبول پس از این انفجار قسمت‌هایی از این خیابان که به میدان تقسیم منتهی می‌شود، مسدود کرد و تصاویر تلویزیونی نیز حاکی از حضور چندین دستگاه آمبولانس در محل حادثه است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته، گرچه رویترز به نقل از یک مقام ارشد امنیتی در ترکیه نوشته است که شواهد حاکی است پ‌کاکا یا یکی از گروه‌های مرتبط با آن در این انفجار دست داشته‌اند.

انفجار انتحاری استانبول در حالی رخ می‌دهد که نیروهای انتظامی ترکیه که از ماه ژوئیه شاهد انفجارهای بزرگی در شهرهای این کشور بوده‌اند در حال آماده‌باش به‌سر می‌برند.

انفجار روز شنبه استانبول شش روز پس از آن رخ می‌دهد که یک انفجار انتحاری در آنکارا، پایتخت ترکیه، ۳۵ کشته به جا گذاشت.

گروهی از شورشیان کُرد مسئولیت انفجار آنکارا را برعهده گرفت.

ترکیه در همین حال در ماه‌های اخیر با ناامنی‌هایی از سوی گروه «حکومت اسلامی» (داعش) مواجه بوده‌است.

XS
SM
MD
LG