لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۹

پیام نوروزی جان کری: دست دوستی ما به سوی مردم ایران باز است


جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در پیام خود به مناسبت نوروز ۱۳۹۵ تاکید کرد که «دست دوستی» ایالات متحده به سوی «مردم ایران باز خواهد ماند».

آقای کری در این پیام که روز شنبه ۲۹ اسفند صادر شده، از سال ۱۳۹۴ به عنوان سالی با «دستاوردهای بی‌سابقه» در روابط دو کشور نام برده و گفت: «ما آگاهیم که هر رشد جدیدی نیاز به مراقبت و توجه دارد. با توجه به این، دست دوستی ما به سوی مردم ایران گشوده می‌ماند؛ همان طور که من و تیمم در چند سال گذشته برای تعامل با مقامات ایرانی حاضر بوده‌ایم.»

وزیر امور خارجه آمریکا از نوروز به عنوان «زمانی برای نو شدن و آشتی» یاد کرده و با اشاره به توافق اتمی میان ایران و قدرت‌های جهانی افزوده است: «ما به طور خستگی‌ناپذیر کار کردیم تا برخی از موانع سوءتفاهم که برای دهه‌ها بین ایالات متحده و ایران وجود داشته را از ميان برداريم.»

به گفته جان کری، در سال گذشته، شاهد «ذوب شدن یخ زمستان‌های سختی» در روابط دو کشور بوده‌ایم.

متن این پیام نوروزی در صفحه فیس‌بوک فارسی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است.

آمریکا پس از آن که گروهی موسوم به «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» با حمله به سفارت ایالات متحده در تهران، کارکنان و دیپلمات‌های آن را به گروگان گرفتند، روابط خود با ایران را قطع کرد.

جز وزیر امور خارجه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نیز مطابق سنت سال‌های گذشته، پیامی نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ خطاب به مردم ایران صادر کرده است.

XS
SM
MD
LG