لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۶

نقدی: آمریکا با چند لبخند و یک پیام نوروزی دوست محسوب نمی‌شود


پس از واکنش رهبر جمهوری اسلامی به پیام نوروزی رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد که آمریکا «با چند لبخند و یک پیام نوروزی دوست محسوب نمی‌شود».

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا نقدی، روز یکشنبه، یکم فروردین، گفت که «امروز دشمن می‌خواهد کینه‌اش نسبت به مردم ایران را از مسیر اظهار دوستی عملی کند» اما مردم ایران «فریب پیام‌های تبریک و رفتارهای مزورانه امریکا را نخواهند خورد».

وی اضافه کرد: «دولتی که... پی در پی علیه کشور ما قانون تصویب می‌کند و برای براندازی ایران بودجه تخصیص می‌دهد و هر روز تحریم جدیدی را وضع می‌کند، با چند لبخند و یک پیام نوروزی دوست محسوب نمی‌شود».

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز یکشنبه یکم فروردین، طی سخنرانی در مشهد در این باره گفت: «دشمن؛ مقصود دولت امریکاست که البته می‌گویند ما دشمن نیستیم؛ پیام نوروزی دادند به ما و برای جوانان دلسوزی کردند. یا در کاخ سفید سفره هفت‌سین پهن کردند که این‌ها بچه‌گول‌زنی است».

باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز شنبه در پیامی نوروزی به مناسبت آغاز سال نوی شمسی ۹۵ آغاز سال نوی ایرانی را به تمام ایرانیان تبریک گفته و برای تمامی آنان آرزوی سلامتی و بهروزی کرده بود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، حتی پس از «دهه‌ها بی‌اعتمادی» میان دشمنان قدیمی در عرصه جهانی باز هم ممکن است که راهی نو میان آنها باز شده و با یکدیگر رابطه‌ای تازه را آغاز کنند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در پیام خود به مناسبت نوروز ۹۵ تاکید کرده است که «دست دوستی» ایالات متحده به سوی «مردم ایران باز خواهد ماند».

XS
SM
MD
LG