لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۸

«۱۰ نفر» در حادثه سقوط هلی‌کوپتر اورژانس در استان فارس کشته شدند


گزارش‌های رسیده از استان فارس حاکی است سقوط یک هلی‌کوپتر اورژانس شیراز که برای انتقال سه بیمار مصدوم از شهرستان خنج به شیراز به پرواز در آمده بود ۱۰ کشته برجای گذاشته است.

خبرگزاری های ایران گفته‌اند که این هلی‌کوپتر به دلیل برخورد با کابل فشار قوی سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، یک مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تایید این خبر گفته که هلی‌کوپتر یاد شده در منطقه کوار در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شیراز سقوط کرد.

وی که نامش فاش نشده است، شامگاه جمعه ششم فروردین افزود: «متاسفانه همه خدمه پرواز و چهار نفر از کارکنان اورژانس هوایی و بیمار و همراه بیمار در این حادثه جان خود را از دست دادند».

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز به این خبرگزاری گفته است: «در اثر سانحه سقوط بالگرد در اختیار اورژانس فارس، ۱۰ نفر از سرنشینان آن جان باختند».

حسن فیاض‌پور افزود: «سرنشینان این بالگرد شامل سه مصدوم، شش خدمه و یک تکنسین اورژانس بودند».

اورژانس هوایی شیراز با دو فروند بالگرد از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون چندین ماموریت امدادی انجام داده و از مناطق مختلف بیماران را به بیمارستان‌های شیراز منتقل کرده است.

خبرگزاری فارس اعلام کرده که این هلی‌کوپتر حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه در منطقه مسکونی روستای «دهنو» در نزدیکی دریاچه مهارلو سقوط کرده است.

جنوب ایران در روزهای اخیر با وزش باد، باران شدید و دید محدود روبرو بوده است.

روز ۲۴ تیر سال ۹۳ نیز سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده آموزشی ارتش در نزدیکی شهرستان استهبان استان فارس به مرگ خلبان و کمک خلبان این هواپیما منجر شده بود.

هفتم اسفند همان سال هم یک بالگرد متعلق به سازمان مدیریت بحران در بالای روستای «پس‌قلعه» در ارتفاعات تهران سقوط کرد و سه سرنشین آن کشته شدند.

در سال‌های گذشته همچنین تعدادی از فرماندهان و پرسنل نیروهای نظامی ایران بر اثر سقوط هواپیماهای نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

XS
SM
MD
LG