لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۵

یک خانواده شش نفره در تصادف رانندگی در جنوب ایران جان باختند


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

فرمانده پلیس راه‌های شمال استان فارس خبر داد که روز جمعه ششم فروردین در یک تصادف رانندگی در جاده کازرون – شیراز، شش عضو یک خانواده از جمله یک کودک پنج ماهه و یک کودک چهار ساله کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، کسری سیروسی اعلام کرد که در تصادف یک پراید و یک پژو پارس در بامداد روز جمعه ،پنج نفر از سرنشینان پراید «در دم جان باختند» و یک نفر از آنان پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی خبر داد که سرنشینان پراید سه بزرگسال، یک کودک پنج ماهه، یک کودک چهار ساله و یک نوجوان ۱۴ ساله و همگی از اعضای یک خانواده بودند.

به گفته آقای سیروسی، خودروی پراید «بدون رعایت حق تقدم»و بدون توقف از مسیر فرعی وارد مسیر اصلی شده و خودروی پژو پارس که از سمت دشت ارژن به طرف کازرون در حرکت بود «به شدت» با پراید برخورد کرده است.

براساس این گزارش،دو نفر از سرنشینان پژو پارس نیز مجروح شده اند.

ایران از جمله کشورهایی است که آمار بالایی در تلفات جاده‌ای دارد و در پنج سال گذشته بیش از صد هزار نفر جان خود را در جاده‌های ایران از دست داده‌اند.

همه‌ساله و با آغاز سال نو و شروع تعطیلات نوروزی، حجم سفرهای برون‌شهری و تصادف جاده‌ای افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

در همین حال تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خبر داد که از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ششم فروردین امسال، ۲۳۰ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ده درصد کاهش یافته است.

به گفته آقای مهری، واژگونی با ۴۵ درصد، بیشترین سهم را در سوانح جاده‌ای دارد و پس از آن «انحراف به چپ» و «تخطی از سرعت مطمئنه» بیشترین عوامل بروز سانحه در ایام نوروز امسال بوده است.

وی همچنین اعلام کرد که ۵۰ درصد سوانح رانندگی در ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ داده است.

آقای مهری پیش از این با اشاره به نتایج یک پژوهش مشترک که با همکاری پلیس و دانشگاه شهید بهشتی در سال ۹۲ انجام شده است، گفته بود که هفت درصد درآمد تولید ناخالص ملی ایران در تصادف‌ها از بین می‌رود.

در همین حال مسعود حبیبی رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایرانپیش از این گفته بود که در اثر تصادفات جاده‌ای روزانه صد نفر به تعداد معلولان در سراسر کشور اضافه می‌شود.

از روز ۲۰ اسفند۹۴ کمپینی با عنوان «نه به تصادفات جاده‌ای» با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و با حضور تعدادی از مقام‌های رسمی ایران کار خود را آغاز کرده است.

براساس گزارشی که خبرگزاری ایسنا به نقل از آمار پزشکی قانونی منتشر کرده است، ۹۶۸ نفر در نوروز ۹۴ در حوادث رانندگی کشته شدند که نسبت به نوروز پیش از آن ۱۰.۷ درصد کاهش داشته است.

در نوروز ۹۲ نیز هزار و ۲۲۷ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده بودند. درنوروز ۹۱ اما این رقم ۸۶ نفر کمتر یعنی هزار و ۱۴۱ نفر بود.

در نوروز ۹۰ نیز هزار و ۳۱۸ نفر در حوادث رانندگی کشته شده بودند.

XS
SM
MD
LG