لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۷

تیراندازی در ساختمان کنگره آمریکا؛ پلیس فرد مسلح را دستگیر کرد


بر پایه گزارش خبرگزاری‌ها، در پی تیراندازی در مرکز بازدیدکنندگان ساختمان کنگره آمریکا، یک افسر پلیس مجروح شده و پلیس فرد مسلح را بازداشت و به زندان منتقل کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در گزارشی از واشینگتن نوشت که در پی تیراندازی در مرکز بازدیدکنندگان، پلیس از کارکنان کاپیتول هیل خواسته است که پناه بگیرند.

ترتیبات امنیتی در این زمینه تا تکمیل تحقیقات پلیس ادامه خواهد داشت.

به دنبال این حادثه همچنین علاوه بر مقر کنگره، محوطه کاخ سفید نیز که در ایام عید پاک پذیرای هزاران گردشگر است، موقتاً بر رفت و آمد بسته شد، اما به نوشته خبرگزاری فرانسه این محدودیت در فاصله اندکی لغو شد.

گزارش آسوشیتدپرس حاکی است که جراحات افسر پلیسی که در این حادثه مضروب شده، جدی نیست، و خبرگزاری فرانسه هم به نقل از رسانه‌های محلی نوشته است که فرد مسلح قبل از دستگیری مجروح شده است.

این حادثه در شرایطی روی داده که سنای آمریکا به دلیل تعطیلات عید پاک، روز دوشنبه در تعطیلی به سر می‌برد و اعضای مجلس نمایندگان هم در شهرها و مناطق خود بودند. با این حال به نوشته خبرگزاری فرانسه، واشینگتن در این روزها مملو از گردشگران بوده است.

آسوشیتدپرس می‌گوید سخنگوی ساختمان کنگره، و نیز پلیس کنگره حاضر به اظهار نظر در این مورد نشده‌اند، گرچه پلیس واشینگتن در توئیتر اعلام کرد که این حادثه «یک رویداد گذرا بوده و تهدید فعالی در سطح شهر وجود ندارد».

XS
SM
MD
LG