لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۳۹

فرمانده مرزبانی ایران: سال گذشته سه گروه تروریستی منهدم شدند


قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که سال گذشته «سه گروه تروریستی» در مرزهای غربی و شرقی کشور «منهدم» و «اعضای» آنها از جمله «دو تبعه ایرانی و یک تبعه پاکستانی که حامل تجهیزات پیشرفته‌ای بودند» دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، قاسم رضایی روز چهارشنبه ۲۵ فروردین اعلام کرد که سال گذشته «سه گروه تروریستی» در مرزهای شرقی و شمال‌غربی ایران «شناسایی و منهدم شدند».

به گفته آقای رضایی، «اعضای» این سه گروه از جمله «دو تبعه ایرانی و یک تبعه پاکستانی که حامل تجهیزات پیشرفته‌ای بودند» دستگیر شده‌اند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی به هویت این گروه‌ها، زمان درگیری نیروهای مرزبانی ایران با آنها و تعداد افراد بازداشت شده اشاره‌ای نکرده است.

آقای رضایی روز ۲۰ تیر پارسال نیز از «نابودی» یک گروه «تروریستی» در مرز پاکستان و ایران خبر داده و گفته بود که این گروه قصد داشت در «شهرهای کشور به‌ویژه زاهدان، کرمان و بم اقدامات انفجاری و تروریستی انجام دهند».

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، هم پیش از این اعلام کرده بود «یکی از عناصر تکفیری» که «دو عدد بمب دست‌ساز با قابلیت کنترل از راه دور، نیم کیلو مواد منفجره به همراه فتیله، ریموت و بمب آهن‌ربایی» به همراه داشته ۱۹ بهمن ۹۴ در مرزهای جنوب شرق کشور شناسایی و دستگیر شده است.

وی همچنین خبر داده بود که در پنجم اسفندماه پارسال یک تیم چهار نفره که اقلام بسیاری مربوط به عملیات انتحاری و انفجاری همراه داشتند، دستگیر شده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی از گروه حکومت اسلامی (داعش) و همچنین برخی گروه‌های مسلح مخالف بشار اسد رییس جمهوری سوریه، با عنوان گروه‌های «تکفیری» نام می‌برند.

احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران نیز روز ۲۳ فروردین بدون اشاره به جزئیات خبر داده بود «یک گروه» از نیروهای گروه حکومت اسلامی (داعش) در اسفند پارسال وارد ایران شده بودند و نیروهای ایران دو نفر از آنها که «جلیقه انفجاری» داشتند را کشته‌اند.

روز چهارشنبه نیز علی ظریفی یگانه فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب ایران گفت که «یکی دونفر» از نیروهای گروه حکومت اسلامی (داعش) «قصد نفوذ» به ایران را داشتند که در مرزهای غربی توسط نیروهای ارتش کشته شدند.

وی جزئیات بیشتری درباره کشته شدن این افراد بیان نکرده است.

با وجود اینکه در سال‌های گذشته کمتر گزارشی از حضور تیم‌های وابسته به سازمان مجاهدین خلق در شرق ایران گزارش شده است، محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران، روز ۱۵ فروردین از انهدام به گفته او «یک تیم شرارت» مرتبط با سازمان مجاهدین خلق در استان سیستان و بلوچستان، خبر داده بود.

به گفته فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در این عملیات «احمد صحویی» فرمانده این تیم به همراه چهار نفر دیگر از اعضای این گروه در روستای چانف نیکشهر کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG