لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۱

پرواز پاریس‌ـ‌قاهره در حریم هوایی مصر ناپدید شد


عکس آرشیوی ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی مصر را که در ماه مارس در مصر ربوده شده و به قبرس برده شد، نشان می‌دهد
عکس آرشیوی ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی مصر را که در ماه مارس در مصر ربوده شده و به قبرس برده شد، نشان می‌دهد

هواپیمایی مصر می‌گوید یکی از پروازهای این شرکت با دست‌کم ۶۶ سرنشین از پاریس به قاهره، از صفحه رادار ناپدید شده‌است. ارتش مصر می‌گوید با کمک‌ یگانی از یونان به دنبال هواپیما می‌گردند.

جست‌وجوها در دریای مدیترانه نیز ادامه دارد.

مانوئل والاس، نخست‌وزیر فرانسه، بامداد پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت گفته است هیچ فرضیه‌ای نباید در جریان ناپدیدشدن هواپیمای مصری نادیده گرفته شود.

پرواز ام‌اس۸۰۴ ساعت ۱۱:۰۹ شب ۲۹ اردیبهشت از فرودگاه شارل دوگل پاریس عازم مصر شده‌ بود.

به گفته هواپمایی مصر در صفحه این شرکت در شبکه اجتماعی توئیتر، هواپیما در ارتفاع ۳۷ هزار پایی (۱۱ هزار متری) بوده که از صفحه رادار ناپدید شده‌است.

ارتفاع ۳۷ هزار پا ارتفاعی‌ست که هواپیماها معمولا در حال پرواز در مسیر معمول خود هستند و مرحله فراز گرفتن را طی کرده‌اند.

ساعت ناپدیدشدن هواپیما از صفحه رادار ۲:۴۵ دقیقه صبح ۳۰ اردیبهشت ماه گزارش شده‌ و گفته شده هواپیما تازه وارد حریم هوایی مصر شده بود.

وب‌سایت «فلایت‌رادار۲۴» می‌گوید هواپیمای ناپدیدشده، ایرباس ۳۲۰ است. هواپیمای در سال ۲۰۰۳ میلادی به هواپیمایی مصر تحویل داده شده بود.

شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از مقام‌های مصری می‌گوید هیچ نشانه و احتمال اولیه‌ای در مورد این واقعه در دست نیست و جست‌وجوها برای پیدا کردن هواپیما ادامه دارد.

در توئیت دیگری از هواپیمایی مصر نیز گفته شده مقام‌هایی که نگران واقعه هستند با این شرکت تماس گرفته‌اند و تیمی از امدادگران به محل اعزام شده‌است.

۵۶ نفر از سرنشینان پرواز شماره ۸۰۴ مسافر و ۱۰ نفر نیز خدمه بوده‌اند. هواپیمایی مصر می‌گوید در میان مسافران ۳۰ شهروند مصر و ۱۵ شهروند فرانسوی حضور دارند.

در مارس گذشته، یک هواپیمای هواپیمایی مصر که از اسکندریه عازم قاهره بود توسط فردی که ظاهرا از ثبات روانی درستی برخوردار نبوده، ربوده شد. رباینده، مسیر پرواز را تغییر داد و هواپیما در قبرس به زمین نشست. پس از ۶ ساعت او تسلیم شد و به کسی در این واقعه آسیب نرسید.

در ماه اکتبر سال گذشته یک هواپیمای مسافربری روسی با ۲۲۴ سرنشین که از شرم‌الشیخ مصر عازم روسیه بود در پی انفجاری که «حکومت اسلامی» مسئولیت آن را بر عهده گرفت، سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

XS
SM
MD
LG