لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۱

مصطفي تاج زاده پس از تحمل هفت سال زندان آزاد شد


مصطفی تاج زاده،
مصطفی تاج زاده،

مصطفی تاج زاده، معاون سیاسی وزارت کشور در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی پس ازتحمل هفت سال زندان جمعه ۱۴ خرداد ماه از زندان آزاد شده است.

به گزارش «کلمه»، وب سایت نزدیک به میرحسین موسوی،‌ مصطفی تاج زاده تمامی مدت حبس خود را در انفرادی گذارنده است.

مصطفي تاج زاده ٢٣ خرداد ماه ٨٨ يعني يك روز پس از انتخابات بازداشت شده بود.وی از جمله ده‌ها چهره اصلاح طلبی بود که در دادگاه پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ به اتهام «براندازی نرم» محاکمه شد.

دادگاه انقلاب اسلامی مصطفی تاج زاده رابه شش سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی که ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ صادر شد، مصطفی تاج‌زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب «به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به استناد مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی مجموعا به شش سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به عنوان تتمیم حکم تعزیری به ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات» محکوم شده است.

بر اساس گزارش‌ها، مصطفی تاج‌زاده از سال ۸۹ جدا از دیگر زندانیان سیاسی، در قرنطینه زندان اوین به سر می‌برد و اکثر دوره محکومیت خود را به صورت انفرادی سپری کرد.

وی طی سال های اخیر در اعتراض به وضعیت خود اقدام به گرفتن «روزه اعتراضی» کرد.

مصطفی تاج زاده در زندان اقدام به نوشتن نامه های اعتراضی به علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی اسلامی کرده بود که به گفته همسرش باعث صدور حکم تازه ای برای وی شد.

فخرالسادات محتشمی، همسر مصطفی تاج زاده، سال ۱۳۹۴خبر داده بود که همسرش به اتهام تبلیغ علیه نظام به دلیل نگارش نامه از درون زندان به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به یک سال حبس دیگر محکوم شده‌ است.

مصطفی تاج‌زاده در مهر ماه سال ۹۰ در نامه‌ای سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی، با اشاره به «بهار عربی» و تحولات منطقه، این پرسش را مطرح کرده بود که نظام وی چه دستاوردی برای ارائه به کشورهای عربی دارد.

هوشنگ پوربابایی پور ، وکیل مصطفی تاج‌زاده ، روز دوشنبه درخصوص پرونده موکلش به ایسنا گفته بود: در پرونده موکلم مجازات‌های یک سال و شش سال حبس وجود داشت، البته مجازات شش سال خود شامل یک سال و ۵ سال حبس بود که در این پرونده ۵ سال حبس برای وی در نظر گرفته شد. پرونده جدید موکلم نیز شامل یک سال حبس بود که این مجازات را هم تحمل کرده است.

وی اضافه کرده بود: پس از اتمام حکومیت ۷ ساله موکلم، پرونده جدیدی در رابطه با غیبت از مرخصی بر‌ای وی تشکیل شد که در این پرونده وی به تحمل ۴ ماه حبس محکوم شد. پس از تجدیدنظر خواهی در شعبه ۴۸ دادگاه تجدیدنظر، وی به پرداخت جزای نقدی ۲۰۰ هزار تومان محکوم و حکمش قطعی شد.»

XS
SM
MD
LG