لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۰

حملات انتحاری در فرودگاه استانبول دست‌کم ۱۰ کشته بر جای گذاشت  


نیروهای امدادی در فرودگاه آتاتورک استانبول
نیروهای امدادی در فرودگاه آتاتورک استانبول

وقوع دو انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول دست‌کم ۱۰ کشته و شمار زیادی مجروح بر جای گذاشته است.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک شامگاه سه‌شنبه، ۸ تیر به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که در ضمن انفجارها، صدای تیراندازی نیز از پارکینگ فرودگاه شنیده است.

همین رسانه در گزارش دیگری به نقل از مقامات ترکیه عنوان کرده که گمان می‌رود انفجارها در فرودگاه آتاتورک در نتیجه حملات انتحاری بوده باشد.

خبرگزاری آلمان این گزارش را تکمیل‌تر می‌کند و به نقل از مقامات ترکیه می‌گوید که دو عامل انتحاری این حملات پس از آن که نیروهای پلیس به سوی آنها شلیک کردند، خود را در ترمینال ورودی مسافران منفجر کردند.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این انفجارها تا چه میزان تلفات داشته است. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزیر دادگستری ترکیه شمار کشته‌شدگان را تا این لحظه ۱۰ نفر عنوان کرده است.

یک مقام دولتی ترکیه نیز به آسوشیتدپرس گفته است، یکی از مهاجمان ابتدا با مسلسل کلاشینکف اقدام به تیراندازی کرد و سپس دست به حمله انتحاری زد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که تاکنون حدود ۴۰ مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند.

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد شمار زیادی آمبولانس در صحنه حاضر شده‌اند و همچنین تاکسی‌های فرودگاه نیز مشغول انتقال مجروحان به بیمارستان‌های مجاور هستند.

گزارش ها حاکی است که فرودگاه آتاتورک استانبول تعطیل شده و پلیس این فرودگاه را تخلیه کرده است. همچنین کلیه پروازها به مبدا و مقصد این فرودگاه لغو شده اند.

این خبر تکمیل می‌شود.

XS
SM
MD
LG