لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۸

انفجار در خط لوله گاز میدان نفتی مارون چهار؛ یک کشته و یک زخمی


نماینده اهواز در مجلس و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر دادند که بر اثر «انفجار» و آتش سوزی در خط لوله گاز در میدان نفتی مارون ۴، یک نفر کشته شده و یک نفر دچار سوختگی ۲۵ درصدی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی ساری نماینده اهواز در مجلس روز دوشنبه ۲۱ تیر گفت که این «انفجار» چهارشنبه هفته گذشته و در حالی رخ داده است که عده‌ای از کارگران مشغول جوشکاری بر روی خط لوله گاز بودند.

به گفته این نماینده مجلس، یکی از کارگران به نام ایرج کشکولی کشته شده و یکی دیگر از کارگران به نام عبدالله حسینی دچار سوختگی ۲۵ درصد شده است.

آقای ساری همچنین اعلام کرد که این حادثه احتمالا به دلیل «رعایت نکردن شرایط ایمنی» رخ داده است.

در همین حال شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد که روز ۱۶ تیر یکی از خطوط لوله انتقال گاز مایع در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در حین «عملیات تعویض و ترمیم» دچار آتش سوزی شد.

به گزارش سایت شانا، این حادثه پس از اتمام کار و هنگام نصب شیر این لوله گاز رخ داده که بر اثر آن دو نفر از کارگران شرکت پیمانکاری انجام دهنده کار دچار سوختگی شدند.

براساس این گزارش، افراد مصدوم به بیمارستان‌های اهواز و اصفهان منتقل شدند که ایرج کشکولی یکی از مصدومان حادثه روز ٢٠ تیرماه در بیمارستان اصفهان درگذشت.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرده که کارگروهی برای بررسی این حادثه تشکیل داده است.

میدان نفتی مارون ۴ در محدوده اهواز – رامشیر قرار دارد.

این حادثه درحالی رخ داده که بامداد روز ۱۹ تیر و پس از چهار روز، آتش‌سوزی در مخازن مجتمع پتروشیمی بوعلی بندر ماهشهر مهار شد.

طبق گزارش‌ها، این مجتمع «میلیون‌ها دلار» خسارت دیده و تا سه هفته آینده هم به وضع سابق بازنخواهد گشت.

مقامات وزارت نفت ایران اعلام کرده‌اند که این آتش‌سوزی نتیجه «عملیات خرابکارانه و تروریستی» نبوده است.

XS
SM
MD
LG