لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۴

استیون مال: زمان می برد تا تاثیرات برجام بر زندگی مردم ظاهر شود


استیون مال هماهنگ کننده ارشد وزارت خارجه آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای
استیون مال هماهنگ کننده ارشد وزارت خارجه آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای

استیون مال هماهنگ کننده ارشد وزارت خارجه آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای هرچند معتقد است که وجود فساد و عدم شفافیت در ایران عاملی برای کم بودن اثر برداشتن تحریم‌های هسته‌ای شده، اما تاکید دارد تنها شش ماه اجرای این توافق گذشته و زمان می‌برد تا تاثیرات برجام بر زندگی مردم ظاهر شود.

یکسال پیش، در ۱۴ ژوئیه ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک به یک توافق نهایی برای حل پرونده هسته‌ای ایران به نتیجه رسیدند و در مقابل اقداماتی از سوی جمهوری اسلامی ایران، کشورهای غربی پذیرفتند که تحریم‌های فراگیر علیه ایران را بردارند.

در یکسالگی توافق هسته‌ای، صدای آمریکا با استیون مال، هماهنگ کننده ارشد وزارت خارجه آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای گفت‌و‌گو کرد.

آقای مال به گیتا آرین خبرنگار صدای آمریکا گفت از وضعیت اجرای توافق راضی است و دو کشور ایران و آمریکا اگر مشکلی در اجرای جزئیات آن باشد، با مذاکره آن را رفع می‌کنند.
در این گفت‌و‌گوی اختصاصی، آقای مال به سوال بینندگان صدای آمریکا پاسخ داد. از جمله، یکی از کاربران فیس بوک صدای آمریکا از وی پرسیده بود که چرا با وجود رفع تحریم‌ها، روز به روز مشکلات در ایران بیشتر می‌شود. آقای مال گفت بخشی از این مساله به مشکلات داخل ایران باز می‌گردد. اینکه سیستم دولتی چقدر مشکل دارد. اینکه آیا با فساد مبارزه درستی می‌شود یا خیر. عدم شفافیت عملکرد و قوانین مالی می‌تواند یک مشکل دیگر باشد.

این دیپلمات آمریکایی، با اشاره به گلایه‌های ایران در مورد وجود برخی مشکلات در زمینه امور مالی و بانکی با کشورهای خارجی، گفت هنوز شش ماه از اجرای رسمی برجام گذشته و زمان می‌برد که جامعه جهانی خود را با شرایط جدید تطبیق دهد.

هماهنگ کننده ارشد وزارت خارجه آمریکا برای اجرای توافق هسته‌ای با ایران در حالی در این گفت‌و‌گو شرکت کرد که تنها یک هفته پیش او سفری به پکن، سئول و توکیو داشت تا زمینه‌های اجرای توافق و همچنین ابعاد تجارت ایران با کشورهای آسیای شرقی را بررسی کند.

------------------------------------------

منبع: صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG