لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۲

درگیری‌ها در ایروان ۵۱ مجروح بر جای گذاشت


استقرار نیروهای پلیس ارمنستان مقابل ساختمان محل گروگان‌گیری
استقرار نیروهای پلیس ارمنستان مقابل ساختمان محل گروگان‌گیری

درگیری‌ها در ایروان، پایتخت ارمنستان، بر سر ماجرای گروگان‌گیری در این کشور دست‌کم ۵۱ مجروح بر جای گذاشت که ۲۵ نفر آنها از نیروهای پلیس هستند.

گزارش خبرگزاری فرانسه عنوان می‌کند که معترضان شامگاه چهارشنبه، ۳۰ تیر با پرتاب سنگ به سوی مأموران پلیس که مقابل ساختمان محل گروگان‌گیری ایستاده بودند جرقه این درگیری‌ها را زدند و پلیس نیز در اقدامی متقابل به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.

ماجرای گروگان‌گیری در ایروان اکنون وارد پنجمین روز خود شده است. در جریان این رخداد که از روز یکشنبه آغاز شده، افراد مسلح با گروگان گرفتن ۸ نفر در یکی از کلانتری‌های ایروان خواستار آزادی ژیرار سفیلیان، چهره مخالف دولت، از زندان شدند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که هنوز چهار نفر از نیروهای پلیس گروگان این گروه هستند. این گزارش اضافه می‌کند که درگیری میان معترضان با پلیس تا ساعات بامدادی پنج‌شنبه نیز ادامه یافت که در نهایت به بازداشت ده‌ها نفر انجامید.

خبرگزاری روسی اینترفکس، شمار افراد بازداشت‌شده را ۱۳۶ نفر عنوان کرده و نوشته که معترضان خواستار آن بودند که به گروگان‌گیران آب و مواد غذایی داده شود، اما پلیس به این خواسته توجهی نکرده است.

به نوشته این خبرگزاری، یکی از چهار نفری که همچنان در اختیار گروگان‌گیران هست، معاون رئیس کل پلیس ارمنستان و دیگری معاون رئیس پلیس ایروان است.
گروگان‌گیران همچنین خواستار استعفای دولت و تشکیل دولتی مورد اعتماد ملت شده‌اند.

این درگیری‌ها تاکنون به کشته شدن یکی از افراد پلیس انجامیده است.

XS
SM
MD
LG