لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۹

یک پناهجوی سوری در انفجار بمب خود در آلمان کشته شد


تصویر محل انفجار از یک حساب کاربری در توئیتر
تصویر محل انفجار از یک حساب کاربری در توئیتر

وزیر امور داخلی ایالت بایرن می‌گوید یک پناهجوی ۲۷ ساله سوری در پی انفجار بمب خود در نزدیک محل برگزاری یک جشنواره موسیقی در آنسباخ، ایالت بایرن، کشته شده‌است. دست‌کم ۱۲ نفر دیگر در این انفجار زخمی شده‌اند.

یواخیم هرمان، وزیر داخلی این ایالت، به خبرگزاری آلمان گفته است این مرد سوری دو سال پیش درخواست پناهندگی ارائه کرده بود، اما سال پیش این درخواست رد شده‌بود. پس از رد درخواست، به دلیل ادامه جنگ داخلی در سوریه، به او اجازه اقامت داده شد.

به گفته آقای هرمان او پیش‌تر سابقه اقدام به خودکشی داشته و زمانی را نیز در یک درمانگاه روان‌پزشکی گذرانده‌است.

خبرگزاری رویترز نیز از یواخیم هرمان نقل کرده است که به فرد حامل بمب، اندکی پیش از انفجار آن، اجازه ورود به جشنواره داده نشده بود.

ساعتی پس از این گفته‌ها خبرگزاری آلمان از این مقام ایالتی نقل کرد که «من شخصا به نظرم می‌رسد، انفجار یک حمله انتحاری تروریستی بوده است».

هنوز هیچ‌یک از مقام‌های ارشد دولت فدرال این موضوع را تائید یا تکذیب نکرده‌اند.

دست‌کم ۲۵۰۰ نفر برای شرکت در فستیوال موسیقی آنسباخ در مرکز شهر جمع شده بودند که پس از وقوع انفجار از محل تخلیه شده‌اند.

نیروهای پلیس آلمان مناطق مرکزی شهر را مسدود کرده و نیروهای امدادی نیز به محل انفجار رفته‌اند. کارشناسان پلیس در حال تحقیق در مورد دلیل انفجار بمب هستند.

پیشتر گزارش شده بود که وقوع انفجاری در شهر آنسباخ، دست‌کم یک کشته و ۱۰ زخمی برجای گذاشته‌ و مقام‌ها گفته بودند انفجار «عمدی» بوده‌است.

خبرگزاری آلمان به نقل از شهردار این شهر می‌گوید انفجار در باری، نزدیک ورودی این فستیوال موسیقی رخ داده‌است.

آنسباخ در نزدیکی نورنبرگ، در ایالت بایرن در جنوب آلمان قرار دارد؛ مرکز ایالت بایرن، شهر مونیخ، به تازگی محل حمله یک جوان ایرانی‌تبار بود که پلیس می‌گوید به کشتار جمعی علاقه داشت. او ۹ نفر را، عمدتا نوجوان و خارجی‌تبار با شلیک گلوله کشت.

ساعاتی پیش از انتشار گزارش‌ها از انفجار آنسباخ، یک پناهجوی سوری در رویتلینگن، شهری در ایالت همسایه بادن-وورتمبرگ، یک زن حامله را با قمه کشت و دو نفر دیگر را زخمی کرد. پلیس او را بازداشت کرده است.

در ۱۸ ژوئیه نیز یک پناهجوی ۱۷ ساله اهل افغانستان یا پاکستان، پس از آنکه با تبر به گروهی از مسافران در یک قطار حمله کرد و چهار هنگ‌کنگی و یک آلمانی را زخمی کرد، توسط پلیس کشته شد.

پلیس می‌گوید حملات توسط جوان ایرانی‌تبار و پناهجوی سوری در رویتلینگن، ارتباطی با گروه‌های تروریستی ندارند. در هر دو مورد گزارش‌هایی از اختلالات روانی مهاجمان نیز منتشر شده‌است.

XS
SM
MD
LG