لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۰

عذرخواهی تلویزیون ایران به خاطر پخش «تصاویر آرشیوی اعدام»


پخش تصویر آرشیوی اعدام در بک گراند مصاحبه دادستان مشهد در مورد لغو کنسرتها از اخبار شبانگاهی شبکه ۳
پخش تصویر آرشیوی اعدام در بک گراند مصاحبه دادستان مشهد در مورد لغو کنسرتها از اخبار شبانگاهی شبکه ۳

اخبار شبانگاهی شبکه ۳ سیما، شب یکشنبه به خاطر پخش تصویر اعدام چند نفر در بک گراند مصاحبه دادستان مشهد با این بخش خبری در مورد لغو کنسرت‌ها در مشهد عذرخواهی کرد.

مجری این بخش خبری که هر شب راس ساعت ۱۰ پخش می‌شود پس از پخش سخنان انتقادآمیز محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز یکشنبه، این رویداد را یک سهل‌انگاری بصری دانست و بابت آن عذرخواهی کرد.

محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود این اقدام بخش اخبار شبانگاهی را «خبطی بزرگ» دانست و اعلام کرد «مدیران صدا و سیما قول داده‌اند که اینکار را به یک نحوی جبران کنند.»

طی روزهای گذشته پخش سخنان دادستان مشهد در مورد لغو کنسرت‌ها با استفاده از تصاویر آرشیوی اعدام، واکنش‌های منفی زیادی را بین کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی برانگیخته بود.

همچنین اعلام رسمی لغو کنسرت‌ها در شهر مشهد واکنش‌های متعددی را در چند روز اخیر در میان مسوولان و کاربران فضاهای مجازی موجب شده است. به طوریکه به گزارش ایسنا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن نگارش نامه‌ای به رییس قوه قضاییه از اینکه «یک نفر می‌تواند در کشور کنسرت داشته باشد ولی در خراسان نه​» انتقاد کرد و البته دادستان مشهد هم در مصاحبه با میزان این رویکرد را «خواست عمومی» دانست.

XS
SM
MD
LG