لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۶

مخالفت ۵۰ کارشناس امنیت ملی حزب جمهوریخواه با دونالد ترامپ


 دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

۵۰ تن از کارشناسان سیاست خارجی وامنیت ملی حزب جمهوری خواه روز دوشنبه در نامه ای نسبت به پیامدهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ هشدار داده و خواستار آن شده اند که در انتخابات آتی به وی رای داده نشود.

به گزارش «سی ان ان» شماری از امضا کنندگان این نامه در دولت جرج بوش فعالیت می کرده اند.

در این نامه هشدار داده شده است: ما متقاعد شده ایم که با حضور دونالد ترامپ در دفتر ریاست جمهوری در کاخ سفید «او بی‌ احتیاط‌ ترین رییس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود.»

طبق این گزارش شخصتی هایی مانند مایکل هیدن مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)،جان نگروپونته معاون وزیر امور خارجه و اریک ادلمن، که مشاور امنیت ملی دیک چنی، معاون اول رییس جمهوری و شماری از اعضای شورای امنیت ملی دولت جرج بوش از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.

امضا کنندگان این نامه هشدار داده اندکه نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات آتی واجد شخصیت و شایستگی‌های لازم فردی برای ریاست جمهوری نیست.

این در حالی است که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرده است که امضا کنندگان این نامه خود کسانی هستندکه مسبب وضعیت بهم ریخته و خطرناک فعلی در جهان هستند.

به گزارش «سی ان ان» در این بیانیه تصریح شده است، امضاکنندگان این نامه نخبگان سیاسی در واشینگتن هستند که در صدد حفظ قدرت خود هستند که می بایست به خاطر اقداماتشان پاسخگو باشند.

این در حالی است که این ۵۰ کارشناس سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکادر نامه خود تصریح کرده است: دونالد ترامپ قادر به تمایز حقیقت از دروغ نیست یا شاید تمایلی به چنین تمایزی ندارد.او توانایی کنترل رفتارهای خود را ندارد. او قادر به تحمل انتقاد فردی را ندارد.

امضا کنندگان تصریح کرده اند: همه اینها ویژگی‌های خطرناک فردی هستند که می خواهد رییس جمهوری آمریکا باشد و به عنوان فرمانده کل قوا کنترل زرادخانه اتمی این کشور را در اختیار باشد.

در حالی این نامه منتشر شده است که پیشتر دونالد ترامپ برنامه اقتصادی خود را دیترویت اعلام کرد.

از سوی دیگر جورج پی بوش، فرزند جب بوش فرماندار پیشین ایالت فلوریدا و از مدعیان نامزدی حزب جمهوریخواه برای مقام ریاست جمهوری، از جمهوریخواهان دعوت کرد تا از دونالد ترامپ پشتیبانی کنند.

پیشتر جب بوش و سایر اعضای خاندان بوش از حمایت از ترامپ خودداری کرده بودند.

در همین حال حزب سبز آمریکا نیز خانم جیل اشتاین را به عنوان کاندیدای رسمی خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG