لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۷

میرحسین موسوی ادعای محمدرضا باهنر در مورد ارسال پیام را تکذیب کرد


میرحسین موسوی همراه با همسرش زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی است.
میرحسین موسوی همراه با همسرش زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی است.

میرحسین موسوی، از رهبران در حصر جنبش سبز، با متهم کردن تلویحی محمدرضا باهنر به «دروغگویی»، گفته که هیچ پیامی از نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی دریافت نکرده است.

به گزارش وبسایت کلمه، آقای موسوی در یک «ملاقات» که روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد انجام شد، گفته است: «یکی از مهمترین پوسترهای طراحی شده از انقلاب مشروطیت تاکنون پوستر "دروغ ممنوع" بود که در سال ۸۸ همه جا دست در دست مردم می‌چرخید. خوب است آقای باهنر هر موقع قصد سخنرانی یا مصاحبه دارد به پیام آن پوستر بر آمده از مردم فکر کند».

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رییس دوره گذشته مجلس شورای اسلامی، اخیرا گفته که «بهترین وضعیت» برای میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، «ادامه حصر» آنها است.

آقای باهنر همچنین افزود آقای موسوی پیشنهاد او مبنی بر این که اعلام کند در صورت آزادی «تا سال‌ها فعالیت سیاسی انجام نخواهد داد» را نپذیرفته است.

به گفته این چهره اصولگرا، ادامه حصر آقایان موسوی و کروبی به این دلیل «بهترین وضعیت» است که در صورت برگزاری دادگاه، حکمی که برای آنها صادر خواهد شد «سنگین خواهد بود».

علی مطهری که هم‌اکنون نایب رییس مجلس است نیز تیرماه سال ۹۳ گفته بود که در دیداری که با علی خامنه‌‌ای داشته، رهبر جمهوری اسلامی جرم مهدی کروبی و میرحسین موسوی را بزرگ توصیف کرد و گفت که در صورت محاکمه این دو «حکم خیلی سنگینی» در انتظارشان خواهد بود.

آقای مطهری ۲۷ مرداد هم به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «اینکه گفته‌اند حکم محصوران اعدام است، حرف درستی نیست؛ چراکه محارب یعنی کسی که به ‌صورت مسلحانه با نظام اسلامی مقابله کرده باشد، در حالی که این افراد چنین کاری نکرده‌اند و اگر هم اتفاق‌هایی افتاد که منجر به کشته‌ شدن تعدادی از افراد شد، بخشی از آن ناشی از مدیریت نامناسب بحران توسط نهادهای مسئول بود».

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفته که «حدود دو سال پیش از طریق دختر آقای موسوی» پیغامی برای او فرستاده با این مضمون که «در صورت آزادی، در ادامه چه برنامه‌ای خواهند داشت؟»

آقای مطهری گفته که «ایشان پاسخ بسیار خوبی دادند» و افزوده است: «فحوای کلام محصوران این بود که به انقلاب علاقمند هستند و به آن پیغام، پاسخ مثبت و خوبی داده بودند که حاکی از حمایت ایشان از وحدت ملی و خیرخواهی برای انقلاب اسلامی بود و در آن، هیچ نشانه‌ای از اعتراض یا تفرقه وجود نداشت».

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی نیز او را در حصر خانگی که از بهمن سال ۱۳۸۹ آغاز شد همراهی می‌کند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بودند که رهبری جنبش اعتراضی پس از آن انتخابات را بر عهده داشتند.

اخیرا الهام امین‌زاده، دستیار ویژه رییس جمهوری ایران گفته است که حصر این افراد با هدف «تامین امنیت عمومی» انجام شد و «وقتی مشکل احساس امنیت عمومی مرتفع شود، محدودیت هم باید رفع شود».

XS
SM
MD
LG