لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۶

خانه موسیقی درباره کنسرت‌ها به خامنه‌ای نامه نوشت


مدیرعامل خانه موسیقی گفته در نامه به آقای خامنه‌ای از او خواسته شده تا به عنوان «فصل‌الخطاب» به این مسئله رسیدگی کند.
مدیرعامل خانه موسیقی گفته در نامه به آقای خامنه‌ای از او خواسته شده تا به عنوان «فصل‌الخطاب» به این مسئله رسیدگی کند.

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران از ارسال نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، درباره حاشیه‌های مربوط به برگزاری کنسرت در تعدادی از شهرها خبر داده است.

به گزارش شماره سه‌شنبه دوم شهریور روزنامه شرق، آقای نوربخش گفته در نامه به آقای خامنه‌ای از او خواسته شده تا به عنوان «فصل‌الخطاب» و «عالی‌ترین مقام کشور» به این مسئله رسیدگی کند.

مدیرعامل خانه موسیقی ابراز امیدواری کرده تا «این مسئله ختم بخیر شود و دیگر شاهد این مسائل تلخ نباشیم».

این سخنان حمیدرضا نوربخش در شرایطی مطرح شده که انتقاد اصولگرایان از سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در دفاع از کنسرت‌هایی که مجوز برگزاری را دارند، ادامه دارد.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، در شماره دوم شهریور این روزنامه از آقای روحانی خواست تا «نگاهی به اطراف بیندازد» و افزود: «بیش از هشت میلیون نفر از مردم این مرز و بوم با بیکاری و در نتیجه سختی معیشت دست ‌به ‌گریبانند. آیا رسیدگی به شرایط دشوار آنان باید دغدغه‌ شما باشد یا خواسته یک مشت مرفه بی‌درد که از برگزار نشدن فلان کنسرت موسیقی خلاف اخلاق عصبانی شده و رگ‌های گردنشان بیرون زده است؟».

مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار هم «دمیدن به موضوع لغو کنسرت‌ها و تبدیل کردن این موضوع به موضوع اصلی کشور» را «نوعی رفتار انتخاباتی در یک سال آخر ریاست جمهوری» حسن روحانی توصیف کرد.

آقای طائب به سایت پارس نیوز گفت: «آقای روحانی وعده‌هایی داده و هدف اصلی دولت خود را حل و فصل مسئله هسته‌ای و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قرار داده بود. حالا به نظر می‌رسد به دلیل محقق نشدن این اهداف، جریانی سعی دارد اذهان عمومی را از موضوع اصلی منحرف کرده و موضوعات دیگری را به جریان اصلی تبدیل کند».

رئیس جمهور ایران، اول شهریور، با انتقاد از مشکلاتی که بر سر راه برگزاری کنسرت‌های موسیقی به وجود آمده، گفت: «هر کسی صبح بلند شد و یک تریبونی یافت که نمی‌تواند قانونگذاری کند. وزیر ما هم نباید تبعیت کند و باید تابع قانون باشد».

این سخنان آقای روحانی پس از آن بیان شد که احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مخالفت شدید خود را با برگزاری کنسرت‌های موسیقی در این استان ابراز کرد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نهایت در برابر این مخالفت کوتاه آمد و گفت که دیگر کنسرتی در مشهد برگزار نخواهد شد.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، اول شهریور گفت که «این تصمیم فقط به دلیل حرمت وجود بارگاه امام رضا و حفظ حریم معنوی آن بزرگوار اتخاذ شده است».

XS
SM
MD
LG