لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۹

انفجاری تازه در تایلند: پدر و دختری در برابر یک مدرسه کشته شدند


بمب‌یابان پلیس تایلند
بمب‌یابان پلیس تایلند

یک پدر و فرزند دخترش، در پی انفجار تازه‌ای در مناطق جنوبی تایلند در برابر یک مدرسه ابتدایی، جان خود را از دست داده‌اند.

این واقعه در ۱۶ شهریور ماه، در پی انفجار یک موتور بمب‌گذاری‌شده در «ناراتیوات»، از مناطق عمدتا مسلمان‌نشین جنوب تایلند رخ داده‌است؛ جایی که طی بیش از یک دهه گذشته خشونت‌ها و درگیری‌هایی میان جدایی‌طلبان و ارتش و نیروهای امنیتی تایلند در جریان بوده‌است.

ستاد فرماندهی امنیت داخلی تایلند، که وابسته به ارتش است، به خبرنگاران گفته کودکی که کشته شده پنج ساله بود و موتوری که منفجر شده، در برابر ورودی مدرسه پارک شده ‌بود. هشت نفر نیز در این انفجار زخمی شده‌اند.

یوتانام پچموانگ، از سخنگویان این ستاد امور امنیتی، به خبرگزاری رویترز گفته آنها مظنون هستند این حمله توسط «کسانی که قصد ایجاد بی‌ثباتی و هرج‌ومرج دارند» صورت گرفته‌است.

توضیح بیشتری در مورد این «افراد» داده نشده‌است.

این انفجار چهار هفته پس از مجموعه انفجارهایی در سه شهر ساحلی تایلند رخ داده‌است؛ در آن زمان پلیس تایلند تاکید کرده بود انفجارها به «گروه‌های شبه‌نظامی بین‌المللی» ارتباطی ندارند و گروه‌های، به گفته پلیس، «خرابکار داخلی» مسئول آن بوده‌اند. در انفجارهای مناطق ساحلی دست‌کم چهار نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

در دوم شهریور ماه نیز، انفجار دو بمب در شهر پاتانی در جنوب تایلند، دست‌کم یک کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشت. وزیر دفاع تایلند گفته بود ارتباطی میان انفجار پاتانی و حملات شهرهای ساحلی وجود ندارد.

نیروهای امنیتی خبر از بازداشت یک مظنون را در رابطه با انفجارهای مرداد ماه داده‌اند و اکنون می‌گویند بین آنها و جدایی‌طلبان مناطق جنوبی، ارتباط وجود دارد.

XS
SM
MD
LG