لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۵

وقوع انفجار در یکی از محله‌های نیویورک؛ تحقیقات ادامه دارد


نیروهای پلیس در محل وقوع انفجار
نیروهای پلیس در محل وقوع انفجار

در یکی از محله‌های نیویورک، انفجاری به‌قوع پیوسته‌ که چندین زخمی برجای گذاشته‌است. پلیس این شهر می‌گوید در حال تحقیق در مورد علت این انفجار است.

سخنگوی پلیس نیویورک گفته است «یک وسیله انفجاری احتمالی دیگر نیز در نزدیکی محل انفجار اول پیدا شده» که تحقیقات در مورد آن ادامه دارد.

بیل ده بلاسیو، شهردار شهر، نیز تائید کرده است که نیروهای پلیس در حال بازرسی یک محل دیگر در نزدیکی انفجاری که صورت‌گرفته، هستند.

شهردار نیویورک در عین حال می‌گوید هنوز هیچ نشانه‌ای از تروریستی بودن این واقعه در دست نیست؛ «این واقعه به طور دقیق مورد تحقیق قرار خواهد گرفت، اما هنوز از ارتباط آن با تروریسم، مدرکی در دست نداریم».

شبکه خبری سی‌بی‌اس می‌گوید دست کم ۲۹ نفر زخمی شده یا جراحت‌هایی بر اثر این انفجار برداشته‌اند.

انفجار در یکی از خیابان‌های محله پررفت‌وآمد چلسی رخ داده‌است.

روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید کسانی که در حادثه زخمی شده‌اند، جراحت‌های سطحی برداشته‌اند و خطری زندگی آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

رویترز به نقل از پلیس و آتش‌نشانی نیویورک می‌گوید آن‌ها در حال تحقیق در مورد این واقعه هستند.

شبکه سی‌بی‌اس می‌گوید دلیل انفجار هنوز مشخص نیست، اما «منابعی» به این شبکه خبری گفته‌اند که انفجار در یک سطل قابل حمل زباله رخ داده‌است.

رویترز به نقل از یک مقام کاخ سفید می‌گوید رئیس‌جمهوری آمریکا از موضوع انفجاری که هنوز تحقیقات در مورد آن جریان دارد، باخبر شده‌است.

این انفجار تنها ساعاتی پس از آن رخ داده، که گزارش‌هایی از انفجار یک بمب دست‌ساز در نزدیکی یک گردهمایی خیریه نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا، در نیوجرزی، ایالت همسایه نیویورک منتشر شدند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید انفجار نیوجرزی در یک سطل زباله رخ داده ولی کسی در پی آن زخمی نشده است. بنا بر گزارش‌ها، انفجار نیوجرزی اگر دقایقی دیگر رخ می‌داد، هم‌زمان با حضور شمار زیادی از افراد در محل می‌شد.

XS
SM
MD
LG