لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۲

شهرداری تهران: ملک واگذارشده به خیریه مرتبط با همسر شهردار به نرخ روز واگذار شده است


شهردار تهران و همسرش در مراسمی در تهران
شهردار تهران و همسرش در مراسمی در تهران

شهرداری تهران ضمن تأیید گزارش‌ها درباره واگذاری زمینی به مساحت حدود ۵۰ هزار متر مربع به یک مؤسسه خیریه که همسر شهردار تهران عضو هیئت امنای آن است، اعلام کرد که این زمین «به نرخ کارشناسی روز» واگذار شده است.

رحمت‌الله حافظی، عضو شورای شهر تهران، به تازگی خبر داده بود که ۴۹ هزار و ۶۰۸ متر مربع زمین در منطقه ۲۲ تهران به قیمت هر متر مربع ۱۴۹ هزار تومان به یک مؤسسه خیریه واگذار شده که زهرا سادت مشیر، همسر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، یکی از اعضای هیئت امنای آن است.

در آگهی‌های فروش زمین در منطقه ۲۲ تهران، هر متر مربع که امکان ساخت واحد مسکونی در آن باشد، بیش از سه میلیون تومان به فروش می‌شود.

با این حال شهرداری تهران روز شنبه یکم آبان، اعلام کرد که خیریه «امام رضا» این زمین را «به نرخ کارشناسی روز» از شهرداری خریداری کرده است.

به گفته شهرداری تهران، این زمین از ابتدا برای فعالیت‌های درمانی عام‌المنفعه در نظر گرفته شده بود و قرار است یک مرکز درمانی تحت نظارت مجید سمیعی، جراح مشهور مغز و اعصاب ایرانی-آلمانی، در آن ساخته شود که ساخت آن «در مراحل انتهایی قرار دارد».

بر اساس این اطلاعیه، زهراسادات مشیر، همسر شهردار تهران، یکی از ۹ عضو هیئت امنای این خیریه است و اموال این مؤسسه متعلق به هیچ شخص حقیقی و حقوقی نیست و «کاملاً وقف عام است».

انتشار گزارش‌ها درباره واگذاری این زمین درحالی است که موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران در ماه‌های گذشته خبر ساز بوده است.

بر اساس تصویر منتشر شده از نامه سازمان بازرسی کل کشور در وب‌سایت معماری‌نیوز و برخی رسانه‌های دیگر، شهرداری تهران ۲۰۰ ملک متعلق به این شهرداری را «به قیمت غیرواقعی» و «بسیار پایین» همراه با «۵۰ درصد» تخفیف و در قسط‌های «۶۰ ماهه» به برخی مدیران این نهاد و افراد دیگر وابسته یا نزدیک به شهردار تهران فروخته است.

پس از انتشار این گزارش‌ها یاشار سلطانی، مدیرمسئول «معماری‌نیوز»، وب‌سایت افشاکننده واگذاری املاک شهرداری تهران، روز ۲۷ شهریور، پس از مراجعه به دادسرا بازداشت شد و همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.

معماری‌نیوز پیش از بازداشت آقای سلطانی فیلتر شده بود.

XS
SM
MD
LG