لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۹

دادستان تبریز: مرگ خانواده پزشک تبریزی به دلیل غذای نذری نبوده است


علیرضا صلحی همراه با همسرش
علیرضا صلحی همراه با همسرش

پس از انتشار گزارش‌های متناقض درباره «دست داشتن» علیرضا صلحی، پزشک تبریزی، در قتل همسر و مادربزرگش، دادستان تبریز اعلام کرد که رستوران و «نحوه خرید» غذایی که خوردن آن منجر به مرگ این دو نفر شده، مشخص شده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، موسی خلیل‌الهی روز دوشنبه ۱۰ آبان همچنین گفت این پزشک «تایید کرده» که این دو عضو خانواده‌اش به دلیل خوردن غذای نذری فوت نشده‌اند.

وی تاکید کرد این غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده و با بررسی فیلم‌های ضبط شده از دوربین‌های حاضر در محل، «نحوه خرید غذا» مشخص شده است.

دادستان تبریز وعده داد که «ابعاد دیگر» این پرونده در چند روز آینده منتشر خواهد شد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

وی با اشاره به نظریه پزشکی قانونی اعلام کرد که علت مرگ این افراد مسمومیت با سم «فسفین» (قرص برنج) بوده است.

همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ این پزشک تبریزی روز ۱۷ مهر پس از خوردن غذا دچار تنگی نفس شدند و در نهایت همسر و مادربزرگ وی، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

پیشتر، برخی مقامات گزارش‌ها درباره مرگ همسر و مادر بزرگ این پزشک به دلیل مصرف «غذای نذری مشکوک» را تایید کرده بودند.

با این حال برخی از سایت‌ها اعلام کرده بودند که بر اساس گزارش مقام‌های قضایی، مشخص شده که این فرد این غذا را از رستورانی خریداری کرده و به اتهام قتل خانواده خود در بازداشت است.

در همین حال، احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس روز یکشنبه با اشاره به «گزارش مقامات قضایی» اعلام کرده بود که این آقای صلحی «خود طراح مسمومیت آنها بوده است».

با این حال خبرگزاری‌های ایسنا و ایلنا به نقل از «یک فرد نزدیک به خانواده» علیرضا صلحی، گزارش داده‌اند که گزارش‌های منتشر شده درباره اعتراف این پزشک تبریزی به قتل همسر و مادربزرگش صحت ندارد.

علیرضا صلحی، پزشک تبریزی است که در سال‌های اخیر به دلیل انتشار نسخه‌هایی منتسب به او که در آنها از داروخانه خواسته شده بود هزینه دارو را از افراد نیازمند دریافت نکنند و تجویز آهنگ‌های محمدرضا شجریان برای درمان بیماری، در شبکه‌های اجتماعی مشهور شده بود.

دادستان تبریز اما روز دوشنبه گفت که صحت گزارش‌ها درباره نسخه انتشار یافته از این پزشک که به داروخانه توصیه شده هزینه داروها را از بیمار دریافت نکند، «به اثبات نرسیده است».

وی اضافه کرد: «اساسا این نسخه توسط یکی از آشنایان این پزشک در فضای مجازی منتشر شده که این فرد نیز از ماهیت موضوع در زمان انتشار آن خبر نداشته است».

به گفته آقای خلیل الهی، این پزشک در یک خانه سلامت که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده بود، کار می کرد.

XS
SM
MD
LG