لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۴

ترامپ گزینه‌های خود را برای دادستانی کل و ریاست سازمان سی‌آی‌ای معرفی کرد


جف سشنز پیشنهاد دونالد ترامپ برای عهده‌داری مقام دادستانی کل را پذیرفته است
جف سشنز پیشنهاد دونالد ترامپ برای عهده‌داری مقام دادستانی کل را پذیرفته است

مقامات کمیته انتقال قدرت در آمریکا اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، دو پست کلیدی دادستانی کل و ریاست سازمان سی‌آی‌ای را به جف سشنز، سناتور آلاباما، و مایک پامپئو جمهوری‌خواه می‌سپارد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۲۸ آبان به نقل از این مقامات بدون اشاره به نام آنها گزارش داد که آقای سشنز و آقای پامپئو، هر دو، پیشنهاد رئیس جمهور منتخب آمریکا را پذیرفته‌اند.

این گزارش می‌گوید که جف سشنز و مایک پامپئو اکنون باید موافقت سنا را جلب کنند تا بتوانند سمت‌های دادستانی کل و ریاست سازمان سی‌آی‌ای را عهده‌دار شوند.

رویترز از مایک پامپئو به عنوان مخالف جدی توافق هسته‌ای با ایران نام می‌برد که تنها یک روز قبل نیز در توئیتر از اشتیاق خود برای لغو آن گفته بود.

وی نوشته بود: «در انتظارم که این توافق فاجعه‌بار با بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان لغو شود.»

مایک پامپئو ۵۲ ساله برای سه دوره منتخب کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا بوده است.

رویترز از جف سشنز هم به عنوان یکی از نزدیکان و چهره‌های وفادار به ترامپ نام می‌برد که دیدگاه‌های او در رابطه با مسئله مهاجران کاملاً نزدیک به دیدگاه‌های آقای ترامپ است.

آقای سشنز ۶۹ ساله که پیش از این نیز دوره‌ای دادستان کل ایالت آلاباما بوده، مخالف آن است که مهاجران غیرقانونی بتوانند به طریقی شهروندی آمریکا را کسب کنند. وی همچنین از وعده دونالد ترامپ در رابطه با کشیدن دیوار در امتداد مرز آمریکا با مکزیک به شدت حمایت کرده است.

پیش از این گزینه دونالد ترامپ برای پست مشاور امنیت ملی نیز اعلام شده بود که مایکل فلین، مدیر پیشین اداره اطلاعات وزارت دفاع آمریکا است.

گزارش رویترز بیان می‌کند که آقای فلین نیز پیشنهاد رئیس جمهور منتخب را پذیرفته است. وی اما نیازی به کسب موافقت سنا برای عهده‌داری این سمت ندارد.

در این حال سی‌بی‌اس نیوز از تمایل دونالد ترامپ به حضور میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست، در کابینه خود و در راس وزارت امور خارجه خبر داده است.

این رسانه خبری به نقل از اعضای کمیته انتقال قدرت در آمریکا می‌نویسد که آقای ترامپ با آقای رامنی روز یکشنبه دیداری خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG