لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۰۲

دونالد ترامپ، ژنرال جان کلی را برای وزارت امنیت داخلی آمریکا معرفی خواهد کرد


جان کلی و دونالد ترامپ
جان کلی و دونالد ترامپ

گزارش‌ها حاکی است که دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا جان کلی، ژنرال بازنشسته نیروی دریایی ارتش آمریکا، را برای مقام وزارت امنیت داخلی معرفی خواهد کرد.

مقام‌های تیم مشورتی دونالد ترامپ برای تشکیل کابینه همچنین روز چهارشنبه از معرفی سفیر آمریکا در چین، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و مدیرکل امور کسب و کارهای کوچک خبر داده اند.

به گزارش رویترز، جان کلی، ۶۶ ساله،سومین ژنرالی است که برای عضویت در کابینه دونالد ترامپ معرفی می شود.یکی ازوظایف مهم وزارت داخلی آمریکا مساله مهاجران است و جان کلی سال گذشته به کنگره آمریکا گفته بود فقدان امنیت لازم در مرز با مکزیک تهدیدی برای ایالات متحده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا وظایفی مانند مبارزه با مهاجران غیر قانونی، حفاظت از رییس جمهوری، پاسخ به حوادث طبیعی و هماهنگی اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم را برعهده دارد.

به گزارش رویترز، یکی از شعارهای محوری دونالد ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری امریکا موضوع مهاجران غیرقانونی و مساله تامین امنیت مرزها برای جلوگیری از ورود آنها بود. آقای ترامپ گفته بود که تقریبا ۱۱ میلیون مهاجر غیر قانونی در آمریکا را اخراج خواهد کرد.

این گزارش می افزاید، از روز هشتم نوامبر که آقای ترامپ به عنوان رییس جمهوری در انتخابات پیروز شد تاکنون، وی به نوعی اظهارات خود درباره مهاجران غیرقانونی را ملایم تر کرده است.

ژنرال کلی قبلا رییس ستاد فرماندهی جنوب آمریکا بوده است. این ستاد مسئولیت فعالیت‌های نظامی آمریکا و روابط با کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب را برعهده دارد.

مقام‌های تیم مشورتی دونالد ترامپ برای تشکیل کابینه می گویند، آقای ترامپ اسکات پریوت، دادستان کل اوکلاهاما رابرای پست مدیرکلی سازمان حفاظت از محیط زیست معرفی خواهد کرد.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که تری برنستد، ۷۰ ساله وفرماندار آیوا به عنوان سفیر آمریکا در چین معرفی خواهد شد. گفته می شود، تری برنستد روابط نزدیکی با رهبران چین دارد.

مقام‌های تیم مشورتی دونالد ترامپ برای تشکیل کابینه گفته اند، لیندا مک‌ماهان به عنوان مدیرکلی امور کسب و کارهای کوچک معرفی خواهد شد.

به گزارش رویترز، این چهار نفر نیازمند تاییدیه سنای آمریکا هستند.

دونالد ترامپ روز ۲۰ ژانویه به طور رسمی کار خود را به عنوان رییس جمهوری آمریکا را آغاز خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG