لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۸

آسمان اروپا برای شرکت هواپیمایی «آسمان» ممنوع شد


کمیسیون اروپا در اطلاعیه‌ای که روز پنج‌شنبه، ۱۸ آذرماه، در ارتباط با فهرست ایمنی پرواز در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد، پرواز شرکت هواپیمایی ایرانی «آسمان» به حریم هوایی اروپا را ممنوع اعلام کرد.

آن طور که در این اطلاعیه آمده است، کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه «فهرست ایمنی هوایی اروپا» را بازنگری کرده و تصمیم گرفت که تمام پروازهای قزاقستان به اتحادیه اروپا را آزاد کند.

اما شرکت هواپیمایی «آسمان» در کنار دو خط هوایی دیگر به دلیل «ناهمخوانی با معیارهای جهانی پرواز و ادامه کمبودها» به فهرست سیاه اضافه شد.

«فهرست ایمنی هوایی اروپا» تنها آن دسته از شرکت‌های هواپیمایی را مجاز به پرواز در آسمان اتحادیه اروپا می‌داند که با استانداردها و معیارهای بین المللی تطابق داشته باشند.

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت کمیسیون اروپا آمده است، این استانداردها باید بر اساس برنامه «استراتژی هواپیمایی» که دسامبر سال گذشته بازبینی شد، ایمنی شهروندان اروپا را در بالاترین سطح تضمین کند.

با تغییرات اعمال شده در فهرست ایمنی هوایی، اکنون ۱۹۳ شرکت هواپیمایی از ۱۸ کشور به دلیل عدم نظارت بر ایمنی پروازها برای ورود به آسمان اروپا ممنوعیت دارند.

سه شرکت خصوصی آسمان ایران، شرکت هواپیمایی عراق و شرکت هواپیمایی بال آبی جمهوری سورینام نیز در فهرست سیاه اروپا قرار دارند.

اتحادیه اروپا تابستان سال جاری اکثر محدودیت‌های پروازی به آسمان این کشور را از شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برداشت.

گزارش روز پنج‌شنبه کمیسیون اروپا در همین زمینه می‌نویسد که شش شرکت بین‌المللی هواپیمایی نیز هست که فقط با برخی هواپیماهای خاص خود که استانداردهای لازم را دارند می‌توانند به اروپا پرواز کنند، از جمله شرکت ایران‌ایر.

افزودن نام شرکت «آسمان» به فهرست پرواز ممنوع اروپا به خاطر مشکلات ایمنی در حالی است که تیرماه سال جاری این شرکت اعلام کرد که برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای جت محلی میتسوبیشی (ام ار جی) ساخت ژاپن مذاکره می‌کند.

این هواپیماها برای پروازهای داخلی بود.

XS
SM
MD
LG