لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۷

فیلم فروشنده نامزد جایزه گلدن گلوب شد


اصغر فرهادی(راست)، ترانه علیدوستی و شهاب حسینی
اصغر فرهادی(راست)، ترانه علیدوستی و شهاب حسینی

گزارش‌ها حاکی است که فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم‌های خارجی معرفی شده است.

به گزارش «ان بی‌سی نیوز» فیلم فروشنده در این بخش با فیلم‌های «نرودا»، «تونی اردمن»، «دیوانز» و «الی» رقابت خواهد کرد.

فیلم فروشنده تاکنون توانسته در جشنواره‌های بین المللی موفقیت‌های دیگری را کسب کند. این فیلم در جشنواره فیلم کن دو جایزه را برد. شهاب حسینی جایزه بهترین بازیگر مرد و اصغر فر هادی جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کردند.

پیشتر گزارش حاکی از ان بود که اکران فیلم فروشنده به رقم به « ۱۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان» رسید و این فیلم نام خود را به عنوان پرفروش ترین فیلم ایران ثبت کرد.

در همین حال فیلم موزیکال «لالالند» در هفت رشته از جمله بهترین کارگردانی،‌ بهترین بازیگر مرد، و بهترین فیلم کمدی نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است.

فیلم «مون لایت» یامهتاب که داستان زندگی یک مرد سیاهپوست در محله فقیر نشین میامی است، نیز در شش رشته نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است.

علاو برمهتاب، فیلم‌های «هکسا ریج» به کارگردانی مل گیبسون که مبتنی بریک داستان واقعی در جنگ جهانی است، فیلم «شیر»،‌ «منچستر بای د سی»و فیلم «هل او هایی واتر» نیز نامزد دریافت بهترین فیلم درام شده اند.

دیمین شزل برای فیلم «لا لا لند»، بری جنکینز برای فیلم مهتاب، کنت لونرگان «منچستر بای د سی»، تام فورد برای فیلم « ناکتورنال انمیال»و مل کیبسون برای فیلم«هکسا ریج» نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی شده اند.

برندگان جایزه گلدن گلوب روز ۱۹ دی ماه (روز ۸ ژانویه ۲۰۱۷) معرفی خواهند شد.

XS
SM
MD
LG