لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۷

تمامی ۹۲ سرنشین هواپیمای روسی عازم سوریه «کشته شده‌اند»


در تصویر یک هواپیمای توپولف ۱۵۴ دیده می‌شود. این عکس ارتباطی به هواپیمای ناپدیدشده ندارد.
در تصویر یک هواپیمای توپولف ۱۵۴ دیده می‌شود. این عکس ارتباطی به هواپیمای ناپدیدشده ندارد.

یک هواپیمای نظامی روسی که روز یک‌شنبه ۵ دی از جنوب روسیه عازم سوریه بود در دریای سیاه سقوط کرده و تمامی ۹۲ سرنشین آن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، علت این سانحه هنوز مشخص نیست و در حالی که برخی کارشناسان از «حمله تروریستی»‌ به عنوان یکی از دلایل محتمل این حادثه نام می‌برند مقام‌های روسی این احتمال را رد می‌کنند.

به گفته ارتش روسیه در میان سرنشینان هواپیما، ۶۰ تن از نوازندگان و خوانندگان گروه معروف کُر ارتش روسیه حضور داشتند که قرار بود در مراسم سال نوی میلادی در پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم ِ لاذقیه در سوریه برنامه اجرا کنند.

شبکه خبری راشاتودی به نقل از یک مقام وزارت امور اضطراری روسیه می‌گوید «اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که توپولف ۱۵۴ وزارت دفاع، پس از برخاستن از سوچی از صحفه رادار ناپدید شده‌» و سپس سقوط کرده است.

توپولف ارتش روسیه پس از برخاستن از فرودگاهی در شهر آدلر در جنوب آن کشور، ناپدید شد. آدلر منطقه‌ای در سوچی در کرانه دریای سیاه است.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از مقامی دیگر گفته هواپیما تنها اندکی پس از برخاستن، در حالی که هنوز در آسمان روسیه بر فراز دریای سیاه بود، ناپدید شد.

ریانووستی گفته بود هواپیما احتمالا در مناطق کوهستانی «کراسنودار» سقوط کرده، در حالی‌که خبرگزاری تاس و اینترفاکس می‌گویند در دریای سیاه افتاده است.

ساعاتی بعد نیز سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت دست‌کم یک جسد در شش کیلومتری ساحل دریای سیاه پیدا شده‌است.

به گفته خبرگزاری فرانسه این هواپیما یک توپولف ۱۵۴ بود که ۸۳ مسافر و ۸ خدمه داشت. رویترز گفته است ۹۲ نفر در هواپیما بودند.

XS
SM
MD
LG