لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۳

لیلا حقیقت‌جو، خواهر نماینده مجلس ششم «بازداشت شده است» 


لیلا حقیقت‌جو
لیلا حقیقت‌جو

گزارش‌ها حاکی است که لیلا حقیقت‌جو، خواهر فاطمه حقیقت جو، نماینده مجلس ششم، ۲۹ آذرماه سال جاری در منزل خود بازداشت شده و تاکنون خانواده وی اطلاعی از نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری او ندارند.

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با رادیو فردا تأیید کرده است که بنفشه خانی، مادر لیلا حقیقت جو در نامه‌ای ضمن خبر دادن از بازداشت فرزندش، خواستار آزادی وی شده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

به گزارش وب‌سایت «کلمه»، مادر لیلا حقیقت جو در نامه‌ای نوشته است: «بیش از دو هفته است که دختر من لیلا حقیقت‌جو را بدون اطلاع قبلی بازداشت کرده‌اند. عصر روز ۲۹ آذر که لیلا و پسر ۱۲ ساله‌اش در خانه تنها بودند آمدند دم خانه و ضمن ضبط کامپیوتر موبایل و تبلت لیلا و پسرش لیلا را بردند و پسرش را در خانه تنها گذاشتند.»

خانم بنفشه خانی اضافه کرده است: «معلوم نیست چه ارگانی لیلا را به چه جرمی بازداشت کرده است. هیچ اطلاعی در خصوص دلایل بازداشت و اینکه چه نهادی لیلا را بازداشت کرده است ارایه نشده است.»

مادر خانم حقیقت‌جو اضافه کرده است: «لیلا دانشجوی دکتری تاریخ هنر است و یک پژوهشگر و کارشناس آثار هنری در سازمان میراث فرهنگی است و معلوم نیست چرا وی بازداشت شده است. هر دفعه با وعده‌های غیر واقعی در خصوص آزادی لیلا، امکان اطلاع‌رسانی از خانواده سلب شد؛ بنابراین از طریق رسانه‌ها در خواست می‌کنم مقامات قضایی و اطلاعاتی در خصوص عملکردشان پاسخگو باشند»

خانم بنفشه خانی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از محل بازداشت فرزندش از مقام‌های قوه قضاییه، رئیس جمهوری ایران و نهادهای بازداشت‌کننده خواسته است تا هرچه سریع‌تر لیلا حقیقت جو را آزاد کنند.

مادر لیلا حقیقت‌جو می‌گوید، فرزندش «دو-سه بار» تلفنی با همسرش تماس گرفته است ولی امکان بیان دلایل بازداشت و نحوه نگهداری یا محل بازداشت را نداشته است.

فاطمه حقیقت جو نماینده مجلس ششم از تهران بود.

XS
SM
MD
LG