لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۹

نماینده مجلس: تا قبل از عید خبرهای خوبی درباره حصر رهبران جنبش سبز خواهیم شنید


موسوی و کروبی از بهمن سال ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حصر خانگی قرار گرفتند. زهرا رهنورد، همسر موسوی همچنان با او در حصر است.
موسوی و کروبی از بهمن سال ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حصر خانگی قرار گرفتند. زهرا رهنورد، همسر موسوی همچنان با او در حصر است.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفته که «با پیگیری‌های خستگی ناپذیر» علی مطهری، نایب رییس مجلس، تا «قبل از عید خبرهای خوبی» درباره حصر رهبران جنبش سبز منتشر خواهد شد.

آقای صادقی روز دوشنبه ۲۵ بهمن در یک سخنرانی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، این سخنان را بیان کرد.

نماینده تهران در مجلس توضیح بیشتری درباره «خبرهای خوب» مورد اشاره خود نداد اما در صفحه توییترش با اشاره به اصل ۳۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی، تاکید کرده که «حصر افراد بدون حکم دادگاه بر خلاف قانون است».

این سخنان محمود صادقی در شرایطی بیان شده که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، در سخنانی متناقض با آقای صادقی، گفته که «حصر یک تصمیم ملی است و بسیاری از دستگاه‌های ذی‌صلاح در این تصمیم دخالت داشته‌اند».

آقای دولت‌آبادی بر این اساس افزود: «لذا برخی افراد نمی‌توانند بگویند که حصر را قبول ندارند و چنین اظهاراتی فاقد مبنا است؛ زیرا این مسئله مربوط به مصالح ملی و کلان کشور است».

روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» هم در شماره روز ۲۵ بهمن خود نوشته بود که «آنچه به‌ تازگی در‌ اين‌ باره {رفع حصر} مطرح شده، صرفا گمانه‌زنی رسانه‌ای بوده است».

سایت «کلمه» که اخبار مربوط به میرحسین موسوی و مهدی کروبی را منتشر می‌کند نیز ۲۴ بهمن گزارش داد: «کوچکترین تغییری در وضعیت حصر رخ نداده است؛ همچون گذشته کلیه ارتباطات قطع و تماس تلفنی در طول هفته حتی با خانواده میسر نیست، ملاقات با خانواده هفته‌ای یک بار در ساعتی بسیار محدود در مجاورت زندان اختر در حضور ماموران امنیتی صورت می‌گیرد و سایر شرایط همچون گذشته است».

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بودند که رهبری جنبش اعتراضی پس از آن انتخابات را بر عهده گرفتند.

این دو از بهمن سال ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حصر خانگی قرار گرفتند. همسران آقایان کروبی و موسوی نیز در حصر همراه آنها بودند هرچند فاطمه کروبی پس از مدتی آزاد شد. زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی همچنان با او در حصر است.

XS
SM
MD
LG