لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۵

انتقاد دوباره ترامپ از رسانه‌ها در سخنرانی در فلوریدا


رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک سخنرانی در فلوریدا بار دیگر از رسانه‌ها انتقاد کرد و افزوده است که «طی روزهای آینده» مشاور امنیت ملی خود را انتخاب خواهد کرد.

دونالد ترامپ، در عین‌حال در این سخنرانی بر ایجاد یک منطقه امن در سوریه و جاهای دیگر، برای آوارگان جنگ، تاکید کرده و می‌گوید هزینه آن برعهده کشورهای عربی خلیج فارس است.

آقای ترامپ در سخنرانی ۳۰ بهمن خود در شهر ملبورن، ایالت فلوریدا، بار دیگر بسیاری از گفته‌های خود در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری، در جریان رقابت‌های درون‌حزبی و سراسری، را تکرار کرده‌است.

به گفته رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، بخش مهمی از سخنرانی او که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده، انتقاد ۴۵مین رئیس‌جمهوری ایالات متحده از خود رسانه‌ها است.

او «رسانه‌های فاقد صداقت» را به انتشار گزارش‌های جعلی در مورد دولت خود متهم کرده‌است. او افزوده می‌خواهد با مردم به‌طور مستقیم و «بدون فلیتر اخبار جعلی» گفت‌وگو کند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده ساعاتی پیش از این سخنرانی نیز به انتقاد از رسانه‌های جمعی پرداخته و گفته بود آن‌هایی که «اخبار جعلی» منتشر می‌کنند، «دشمن مردم آمریکا هستند».

آقای ترامپ در سخنرانی خود در فلوریدا در عین حال گفته «طی روزهای آینده» مشاور امنیت ملی خود را انتخاب خواهد کرد. مایکل فلین، مشاور پیشین رئیس‌جمهوری، در پی انتشار گزارش‌هایی که از تماس تلفنی او با سفیر روسیه، پس از اعمال تحریم‌های دولت اوباما علیه مسکو، به دلیل اتهام «دخالت‌های سایبری» در کارزار انتخاباتی، منتشر شد، به خواست ترامپ، استعفا کرد.

پس از استعفای آقای فلین، رئیس‌جمهوری آمریکا، از «افشای غیرقانونی» اطلاعات پیرامون او انتقاد کرد.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، گفته است کیت کیلاگ، جانشین فعلی مشاور امنیت ملی، جان بولتن، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، ژنرال مک‌مستر و ژنرال رابرت کاسلن، از جمله کسانی هستند که رئیس‌جمهوری در حال بررسی آن‌ها است و قرار است با آن‌ها در فلوریدا دیدار و گفت‌وگو کند.

ترامپ در مورد سوریه نیز گفته همچنان خواستار ایجاد منطقه امن در آن کشور، برای اسکان امن پناهجویان، داخل منطقه است. او می‌گوید این طرح، تروریست‌های بالقوه را از خاک آمریکا دور نگه‌ می‌دارد. ترامپ می‌گوید «ما آدم‌هایی را می‌خواهیم که برای کشورمان عالی باشند… ما آدم‌هایی که ایده‌های بدی دارند را نمی‌خواهیم».

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در عین حال می‌گوید کشورهای عربی خلیج فارس می‌توانند هزینه ایجاد منطقه امن را پرداخت کنند.

XS
SM
MD
LG