لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۴

چهار مامور پلیس بحرین در انفجار بمب زخمی شدند


وزارت کشور بحرین می‌گوید چهار نفر از ماموران پلیس آن کشور در پی انفجار یک بمب در کنار اتوبوس حامل آن‌ها، زخمی شده‌اند. این حمله در روستایی در جنوب منامه، پایتخت آن کشور، رخ داده‌است.

وزارت کشور بحرین، هشتم اسفند، در حساب کاربری خود در توئیتر گفته است «انفجار تروریستی در نزدیکی اتوبوس پلیس در روستای جو رخ داده است. چهار مامور پلیس زخمی شده، ولی در وضعیت پایدار قرار دارند. اقدامات لازم انجام شده‌است».

این وزارت‌خانه دولت بحرین، جزئیات بیشتری ارائه نکرده‌است، اما در توئیت دیگری می‌گوید «بمب منفجرشده، دست‌ساز بود».

در آغاز سال جاری میلادی شماری از افراد مسلح به زندانی در روستای «جو» حمله کردند، که به کشته‌شدن دست‌کم یک مامور پلیس انجامید و ۱۰ زندانی نیز در پی آن موفق به فرار شدند.

بحرین، صحنه اعتراضات مخالفان عمدتا شیعه به نحوه کشورداری دولتمردان و حاکمان عمدتا سنی است. این اعتراضات در سال ۲۰۱۱ میلادی اوج گرفت و در مورادی به خشونت و درگیری میان معترضان و پلیس انجامیده‌است. عمده مردم بحرین باورمند به مذهب شیعه هستند، در حالی‌که قدرت در دست حکومتی از اقلیت سنی است.

این کشور از متحدان راهبری ایالات متحده و مقر ناوگان پنجم ارتش آمریکا است.

حکومت بحرین، بارها حکومت ایران را به دخالت در اوضاع داخلی خود و دست‌داشتن در حملات مسلحانه متهم کرده‌است. مقام‌های ایرانی، از جمله رهبر جمهوری اسلامی، همواره تاکید کرده‌اند در مورد وقایع بحرین بی‌تفاوت نیستند، اما دخالت در اوضاع داخلی آن کشور را رد می‌کنند.

در فهرست سالیانه منتشرشده از سوی «فریدام هاوس»، خانه آزادی، هم بحرین و هم ایران در بخش انتهایی، در کنار کشورهایی مانند عربستان سعودی یا سوریه، چه از نظر سیاسی و مدنی و چه از منظر آزادی مطبوعات و آزادی بیان، کشورهای «غیرآزاد» به شمار می‌روند.

XS
SM
MD
LG