لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۳

کره شمالی استرالیا را به حمله اتمی تهدید کرد


مراسم رژه نظامی در پیونگ یانگ ۱۵ آوریل
مراسم رژه نظامی در پیونگ یانگ ۱۵ آوریل

کره شمالی استرالیا را تهدید کردکه اگر به پیروی «کورکورانه» از آمریکا ادامه دهد ممکن است هدف حمله اتمی این کشور قرار گیرد.

جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا، پیشتر خواستار فشار بیشتر علیه کره شمالی شده بود.

در مقابل خبرگزاری رسمی کره شمالی، به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور به‌‌شدت به وزیر خارجه استرالیا تاخته است.

وزارت خارجه کره شمالی اظهارات وزیر خارجه استرالیا را «خزعبلاتی علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره به‌خاطر تلاش‌های به‌حقش در دفاع از خود» دانست.

وزارت خارجه کره شمالی تصریح کرد: «اگر استرالیا در دنباله‌روی از آمریکا برای انزوا و فشار به جمهوری دموکراتیک خلق کره پافشاری کند، و عامل اربابش آمریکا باقی بماند، اقدامی انتحاری خواهد بود و در محدوده حمله هسته‌ای نیروی استراتژیک جمهوری دموکراتیک خلق کره قرار خواهد گرفت.»

جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا این هفته در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که کره شمالی «تهدیدی جدی» برای استرالیا است و خواستار اقدام جامعه بین‌الملل علیه این کشور شده بود.

وزیر خارجه استرالیا در این مصاحبه تاکید کرده بود که تحریم‌ها پیام روشنی برای پیونگ یانگ دارد و آن این است که یک کره شمالی مسلح به جنگ‌افزارهای اتمی در منطقه پذیرفتنی نیست.

تهدید استرالیا به حمله اتمی پس از دیدار مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا از منطقه شرق آسیا و استرالیا صورت گرفته است. معاون رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفته بود آمریکا در برابر هرحمله‌ای به‌طور «همه‌جانبه و موثر» واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا روز یکشنبه سوم اردیبهشت گفت که دولت کره شمالی بهتر است که بر رفاه شهروندانش سرمایه‌گذاری کند تا بر سلاح‌های کشتار جمعی.

XS
SM
MD
LG