لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۳

انفجار معدن در استان گلستان: «۲۶ کارگر» در معدن زغال‌سنگ یورت محبوس شده‌اند


گزارش‌ها حاکی است که بر اثر انفجار در معدن آزادشهر در استان گلستان در روز چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت، حداقل ۱۵ کارگر زخمی شده و دست‌کم ۲۶ کارگر نیز «محبوس» شده‌اند.

کانال تلگرامی وب‌سایت انتخاب نیز خبر داد که جسد دو کارگر از زیر آوار خارج شده است. مقامات مسئول اما هنوز این گزارش را تائید نکرده‌اند.

↯​برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید

‎به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر، خبر داد که بر اثر انفجار در معدن آزادشهر که ساعت ۱۲ روز چهارشنبه اتفاق افتاد ۱۵ کارگر مجروح شدند.

به گفته آقای فتحی، ۵۵ کارگر در حال کار در این معدن بوده‌اند که ۴۰ نفر از آنان نیز در معدن «محبوس» شده‌اند.

آخرین گزارش ایرنا به نقل از صادقعلی مقدم، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان، حاکی است که تعدادی از این کارگران نجات پیدا کرده‌اند ولی هنوز ۲۶ کارگر دیگر در معدن یورت محبوس هستند.

این در حالی است که خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام اورژانس از احتمال حبس ۸۰ کارگر در این معدن خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور، گفت که این معدن دو قسمت دارد که ۴۰ نفر در یک قسمت و ۳۰ تا ۴۰ نفر دیگر در سمت دیگر معدن «گرفتار شدند».

خبرگزاری صداوسیما نیز اعلام کرد که در این حادثه ۱۸ کارگر مجروح شده و ۵۰ کارگر نیز در معدن «محبوس» شده‌اند.

در همین حال معاون فرماندار شهرستان آزادشهر خبر داده است که «شدت حادثه زیاد» بوده و اکنون نیروهای امدادی در حال اعزام به محل هستند.

غلامرضا قاضوی تاکید کرد که نیاز به نیروهای امدادی بیشتری وجود دارد و هماهنگی با شهرهای همجوار و مرکز استان گلستان برای اعزام نیروهای کمکی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، علی نصیری، یکی از مسئولان معدن آزادشهر، نیز گفت که انفجار در زمان تغییر شیفت رخ داده و «نگران سلامت کارگران هستیم».

۵۰۰ کارگر در معدن زغال سنگ آزادشهر کار می‌کنند و این معدن در ۱۴ کیلومتری آزادشهر و ۹۰ کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد.

در سال‌های گذشته نيز تعدادی از کارگران معادن ایران بر اثر حوادث در حين کار کشته و مجروح شده‌اند.

از جمله در سال ۹۳ در بر اثر انفجار در معدن گرانيت «قلعه خرگوشی» در اردکان استان يزد پنج نفر کشته شدند.

در اسفندماه سال۹۲ نیز انفجار گاز در معدن «چشمه پودنه» زغال‌سنگ کوهبنان موجب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن شش معدنچی ديگر شد.

گزارش صدا و سیما از انفجار معدن در آزادشهر، استان گلستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:07 0:00

XS
SM
MD
LG